یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
کد خبر: 380243
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
حضرت آیت الله سبحانی

حوزه/ طبابت، موضوعی است که روز به روز در حال پیشرفت است و ما نمی‌توانیم خودمان را از این پیشرفت جدا کنیم، بنابراین اگر کسی بخواهد طب را محدود به یک بخش کند این درست نیست و باید از دانش‌های دیگران هم بهره بگیریم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حضرت آیت‌ الله سبحانی امروز در دیدار با مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت گفتند: تقسیم کار راز موفقیت است، این که همه بخواهند در همه کارها ورود کنند، مایه پیشرفت نخواهد بود.

این مرجع تقلید افزودند: افراد باید طبق تخصص‌های خود کار کنند و نظر ائمه(ع) نیز بر همین است، اگر بنده در خصوص ساختمان سازی دخالت کنم هم آن کار را خراب کرده و هم از کار خودم مانده‌ام.

ایشان بیان کردند: طبابت موضوعی است که روز به روز در حال پیشرفت است و ما نمی‌توانیم خودمان را از این پیشرفت جدا کنیم، بنابر این اگر کسی بخواهد طب را محدود به یک بخش کند این درست نیست و باید از دانش‌های دیگران هم بهره بگیریم.

حضرت آیت‌الله سبحانی با اشاره به طب سنتی گفتند: این طب از زمان شیخ الرئیس مطرح است و ایران ما هم سهمی در آن دارد و البته این امر به این معنی نیست که قانون شیخ را در جلوی خود قرار داده و طبابت کنیم که این مسلما خلاف است، دارو دادن موضوع مهمی است که شرایط و ضوابطی دارد که باید به آن بپردازیم.

این مرجع تقلید با اشاره به فعالیت افرادی که در زمینه طب سنتی اقدام می‌کنند گفت: این افراد باید همانند دیگران دوره دیده و از شرایط آگاه باشند و این افراد هم باید به تشکیلات شما بپیوندند و با کمک یکدیگر طب سنتی را گسترش دهید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha