پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت‌الله سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی انقلاب مهدوی را فراگیرترین انقلاب در تاریخ بشریت خواندند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت  آیت الله  سبحانی پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه  دوازدهمین همایش دکترین مهدویت در مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) قم برگزار شد گفتند: انقلاب های متعددی در دنیا انجام شده است که همه آنها موضعی بوده است، ولی فراگیر نشده است.

ایشان افزودند: در حال حاضر شرق آسیا را بیشتر، بت پرست ها تشکیل می دهند؛ در غرب مساله نصرانیت محوریت دارد و در خاورمیانه و بخشی از آفریقا اسلام مستقر است، ولی این دین نیز هنوز فراگیر نشده است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: در میان همه انقلاب ها، خلاق متعال وعده داده است که انقلابی در آخرالزمان رخ می دهد که سراسر جهان را فرا می گیرد و بعثت انبیا را تکمیل خواهد کرد.

ایشان گفتند: خداوند فرموده است که روزی می رسد که صالحان، حکومت زمین را به دست می گیرند؛ مطلبی که در کتاب زبور نیز بیان شده است که این مساله مصداقی بر حقانیت منجی نهایی عالم است.

آیت الله العظمی سبحانی اظهارکرد: قرآن کریم در خصوص حیات زمین مباحثی را ارایه کرده است ولی غالبا برای استدلال در معاد است و برای اثبات معاد از حیات زمین سخن می گوید ولی آیه ای که در سوره حدید بیان شده است در خصوص حیات مادی نیست.

ایشان افزودند: انقلاب جهانی و انقلاب عمومی مهدوی در تاریخ دنیا بی نظیر است زیرا تمام انقلاب هایی چون بعثت و انقلاب اسلامی نیز چنین فراگیری نداشته اند؛ این انقلاب توسط فرزند پیامبر اکرم(ص) رقم می خورد و دنیا پس از مرده شدن، احیا می شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: هر انقلابی نیازمند شرایطی خاص است؛ مرحوم آیت الله العظمی میرزای شیرازی انقلاب کرد، ولی شرایط اجازه فراگیری نداد؛ آیت الله آخوندخراسانی و آیت الله کاشانی به  دلیل شرایط نتوانستند انقلاب خود را فراگیر کنند.

ایشان گفتند: در نقطه اول، انقلاب فرهنگی رخ می دهد، زیرا اگر این انقلاب عقلی و فرهنگی رخ ندهد کسی نمی تواند دیگران را تحت تاثیر نیروی توحیدی قرار دهد؛ در برخی از روایات بیان شده است که امام زمان(عج) با شمشیر قیام می کند که نشانه قدرت است ولی بیشترین ایشان، قدرت فرهنگی است که به تکمیل عقول می پردازند.

حضرت آیت الله سبحانی اظهارکرد: سازمان هایی که مدعی حقوق بشر است، جمعیتی که از خاک خود دفاع می کند تروریست می خواند؛ این سازمان ها نمی تواند حق را به حق دارد بدهند به همین خاطر بشر باید از این سازمان ها دست کشیده و به سوی حقیقت محض یعنی امام زمان(عج) سوق پیدا کند.

ایشان افزودند: شرط دوم انقلاب صنعتی است که در روایات ما بیان شده است؛ فرمان انقلاب صنعتی باید به همه جای دنیا برسد؛ در زمان فتحعلی شاه نامه ای از فرانسه ارسال شد که کسی نتوانست آن را ترجمه کند؛ انقلاب صنعتی باید به حدی باشد که همه جهان را فرابگیرد.

تا تکامل صنعتی نباشد انقلاب جهانی امکان پذیر نیست

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: روایاتی بیان شده است که امام (ع)در شرق است و ماموم ایشان در غرب هستند و این انقلاب صنعتی که مقدمه انقلاب است در دنیا شکل می گیرد؛ تا تکامل صنعتی نباشد انقلاب جهانی امکان پذیر نیست.

ایشان گفتند: نکته سوم، انتظار فرج است که مهمترین مساله است؛ انتظار فرج این نیست که دست روی دست بگذاریم و صرفا دعا کنیم زیرا درست است که ابراز علاقه مناسب است ولی باید این علاقه را در میان ملت های دیگر نیز شیوع دهیم.

حضرت آیت الله العظمی سبحانی اظهارکردند: باید در این همایش ها به جهان اعلام کنیم که این خانه صاحب خانه دارد و این شب تار حتما صبح درخشنده ای دارد و باید سعی کنیم که برای حضور ایشان جمعیتی را آماده کنیم که دنیا مهیای ایشان باشد.

ایشان افزودند: ممکن است بسیاری از کلمه انتظار سواستفاده کنند؛ از مقدس ترین عقاید اسلامی ما نیز سواستفاده شده است؛ حتی در این زمینه از نبوت نیز سواستفاده کرده اند؛ از مهدویت نیز سواستفاده های فراوانی انجام شده است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: امروزه سید احمد خان به عنوان یک نبی در هندوستان فعالیت می کند و اگر چنین افرادی از این عنوان سواستفاده می کنند ضرری به معنی اصلی نبوت نمی رساند.

ایشان گفتند: امروزه در مساله غیبت و شواهد غیبت، نیز مسایل بسیاری ایجاد شده است؛ امروزه در بصره دجالی عنوان های خاص برای خود انتخاب کرده است، ولی اگر چنین افرادی نیز در جامعه پیدا شوند نیز به اصل مهدویت آسیب حقیقی نمی رساند.

حضرت آیت الله سبحانی اظهارکردند: اهل سنت کتب بسیاری در زمینه مهدویت به رشته تحریر نگاشته اند؛ جهان بشریت و اهل کتاب بر اساس همان مطلبی که در تورات و انجیل و زبور است انتظار این ظهور را نیز می کشند؛ حتی ماتریالیست ها نیز در انتظار چنین روزی هستند.

ایشان افزودند: ماتریست ها بیان می کنند که جهان در مسیر تکامل است، ولی این جریان باید تکامل به شکل متوازن شکل دهد؛ تکامل آن است که تمام اعضا به تناسب شکل بگیرد؛ باید به آنها گفت که بشر از نظر رشد بشری و ذهنی و صنعتی تکامل پیدا کرده است که این تکامل، نسبی است و باید در کنار تکامل جسمی و ذهنی، تکامل روحی و عقلی نیز پیدا کند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha