جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله العظمی سبحانی دیدار وزیر علوم با مراجع و علما

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی بر لزوم نگاه دقیق و درست در زمینه تفکیک جنسیتی و تاثیرات آن بر نظام آموزشی کشور تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله  سبحانی عصر امروز در دیدار با دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به قدمت این وزارتخانه گفتند: به نظر می رسد این وزارت خانه، قدیمی ترین وزارت خانه در کشور باشد.
ایشان افزودند: با مطالعه کتب سنگ چاپ مشاهده می کنیم در زمان ناصرالدین شاه نیز وزارت فرهنگ وجود داشت که بر چاپ کتب قدیمی نظارت داشته است.
این مرجع تقلید بیان کردند: این وزارت خانه بیش از 140 سال قدمت دارد و به همین خاطر انتظارات از آن بیشتر از دیگر وزارتخانه هاست.
ایشان با اشاره به آمار 90 درصدی تدین دانشجویان به دین و نمازخوان بودن 80 درصد از دانشجویان که از سوی وزیر مطرح شد، گفتند: باید تلاش کنید که این ده درصد و آن بیست درصد نیز با برنامه های نرم فرهنگی و غیر مستقیم به سمت نماز کشیده شوند.
این مرجع تقلید با اشاره به مساله تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها گفتند: تفکیک در پیشبرد علوم بسیار زیاد است، زیرا اگر در یک محیط تفکیک های جنسیتی رعایت نشود ممکن است مشکلاتی ایجاد شود؛ البته مساله تفکیک جنسیتی به این معنی نیست که دیوارهایی در دانشگاه ها کشیده شود بلکه باید به آنها احترام گذاشت و محل هایی برای تحصیل این دو قشر در نظر گرفت.
ایشان با اشاره به تاکیدات اسلام در رعایت حقوق زنان اظهارکردند: خداوند نگاهی مساوی به زن و مرد دارد و حتی خداوند یک سوره مستقل به نام زنان نازل فرمودند.
این مرجع تقلید بیان کردند: علوم انسانی که دردانشگاه ها تدریس می شود، باید صد درصد اسلامی باشد، مسایل غربی با مبانی دینی ما به شکل کامل و صددر صدی یکسان نیست.
ایشان گفتند: مساله علوم جدید و انسانی و مبانی دینی در حوزه بیش از 40 تا 50 سال است که حل شده و این توافق بین حوزه و این علوم ایجاد گردیده است؛ خوشبختانه در گذشته بزرگانی چون شهید مطهری و امام راحل مبانی علوم انسانی را به خوبی مطالعه می کردند ولی دارای روحی الهی بودندو به همین دلیل توانستند علوم انسانی اسلامی را تولید کنند.
حضرت آیت الله  سبحانی با اشاره به اهمیت بومی سازی دانشگاه ها گفتند: در برخی مناطق مردم گله می کردند که قبل از آنی که دانشگاه به این شهرهای مذهبی وارد شود، مسایل فرهنگی از جمله حجاب رعایت می شد، ولی پس از ورود برخی دانشجویان از مناطق دیگر شکل فرهنگی این منطقه تغییر کرد که باید سعی شود در این زمینه به نحو مناسبی اقدام شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha