شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ افتتاحیه کنگره ملی حضرت محمد هلال بن علی(ع)

حوزه/ دبیر علمی کنگره بین المللی هلال بن علی(ع) از دریافت ۲۵۳ اثر در این همایش خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عابدی ظهر امروز در اولین کنگره محمد هلال بن علی(ع) در قم، گفت: از سال 93 که قرار شد این همایش برگزار شود، از سوی معاونت پژوهشی دانشگاه معارف قرآن فهرست و زیرمجموعههای عناوین این همایش نگارش شد.

وی افزود: 253 اثر علمی و فرهنگی به دبیرخانه کنگره رسید و بیش از 100 مقاله نیز در این زمینه بررسی شد و تعدادی از مقالات در جایگاه علمی پژوهشی در مجموعه مقالات کنگره منتشر شد.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن تصریح کرد: تعداد دیگری از مقالات به دبیرخانه رسید که در مجلات و روزنامهها و مجلدات دیگر منتشر خواهد شد.

دبیر علمی کنگره هلال بن علی(ع) بیان کرد: افراد بسیاری از مردم کاشان و اطراف فعالیت‌های هنری و علمی خاصی درخصوص این امامزاده انجام دادند که این آثار منتشر خواهد شد.

وی افزود: مصاحبه با علما، مراجع و بزرگان پیرامون امامزاده(ع) برگزار شده است که در قالب یک مجلد نفیس منتشر و در اختیار علاقهمندان قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن تصریح کرد: آثار علمی این کنگره در آینده به هفت جلد خواهد رسید؛ آثار علمی کنگره در سه بخش سامان یافته است که بخش اول، در خصوص شخصیت شناسی حضرت هلال بن علی(ع) است که تنها فرزند بلافصل امام علی(ع) است که در کشور ما مدفون هستند.

دبیر علمی کنگره هلال بن علی(ع) بیان کرد: بخش دوم همایش، پیرامون آستان مقدس محمد هلال بن علی(ع) و تاثیر و نقش فرهنگی این آستان مقدس در این منطقه است.

حجت الاسلام والمسلمنی عابدی گفت: بخش سوم نیز به عنوان بقاع فرهنگی و کارویژه‏ها و تاثیرات معنوی این بقاع متبرک برای مردم و آحاد مختلف اجتماعی است که متنشر شده است.

وی افزود: این همایش سرآغاز فعالیتی برای معرفی این آستان است که برای مردم ایران افتخاری است که میزبان فرزند بلافصل امام علی(ع) هستند؛ ایشان ذریه امام علی(ع) و پیامبر(ص) و حضرت خدیجه کبری(ع) هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha