دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدی اوقاف

حوزه / رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور از گسترده ترشدن برنامه های اجتماعی و فرهنگی در امامزادگان واجب التعظیم خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجتالاسلام والمسلمین محمدی، پیش از ظهر امروز در اولین کنگره ملی حضرت محمد هلال بن علی(ع) گفت: یکی از مهمترین ماموریت های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، توسعه و ترویج فعالیت های فرهنگی پیرامون مقام و منزلت امامزادگان واجب التعظیم است.

وی افزود: در همین راستا فعالیت های گسترده ای از جمله برگزاری کنگره های متعددی پیرامون امامزادگان در برگزار شده است که این کنگره نیز در همین راستا است.

حجتالاسلام والمسلمین محمدی بیان کرد: امامزاده محمد هلال بن علی(ع) از فرزندان بلافصل امام علی(ع) است و از طرف مادر که از منسوبین حضرت فاطمه (س) است؛ یعنی ایشان در سال 14 هجری قمری در شهر مدینه بدنیا آمدند و در سن 51 سالگی در ایران و در شهرستان آران و بیدگل رحلت کردند.

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه با ذکر این مطلب که در زمان قیام حضرت سیدالشهدا(ع) ایشان در طایف بودند و پس از شهادت ایشان به عنوان سفیر از مدینه به کوفه و سپس به ایران حرکت کردند، اظهارکرد: ایشان پس از ورود به ایران مدتی در خراسان و کاشان حضور داشتند و سپس در آران حضور یافتند و در سال 64 در این شهر رحلت فرمودند.

وی با اشاره به ارسال 253 اثر به دبیرخانه همایش، گفت: 140 اثر فرهنگی از جمله کتاب، داستان و شعر ارسال شد؛ از بین مقالات، 13 مقاله انتخاب شد و به چاپ رسید.

حجتالاسلام والمسلمین محمدی اظهارکرد: تا کنون 5 کتاب پیرامون این امامزاده واجب التعظیم منتشر شده است که از جمله آنها میتوان به ستارگان حریم هلال، ستایشگران هلال و فهرست نسخ خطی هلال بن علی(ع) اشاره کرد.

وی افزود: مراسم افتتاحیه این همایش امروز صبح در قم برگزار شده است و مراسم اختتامیه این همایش نیز امشب در شهرستان آران و بیدگل برگزار می‏شود.

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور تصریح کرد: وجود بقاع متبرکه امامزادگان از مهمترین و بهترین برکاتی است که خداوند متعال به این ملت اعطا کرده است و امام راحل نیز فرمودند که مردم باید در کنار این بقاع متبرکه آرامش داشته باشند و با آرامش به زندگی خود ادامه دهند.

وی گفت: رهبر انقلاب نیز تاکید فرمودند که بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در جامعه تبدیل شوند که این دو بیان از این بزرگان سرلوحه برنامه های سازمان اوقاف قرار گرفته است.

حجتالاسلام والمسلمین محمدی اظهارکرد: در نیمه شعبان امسال در سطح کشور، امامزادگان، محل تجمع  و حضور گسترده مردم بود که این حضور گسترده در سطح کشور نمایان بود و خوشبختانه سطح حضور مردم در این بقاع متبرکه گسترش یافت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha