شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عبدالرضا رحمانی فضلی

وزیر کشور با اشاره به تلاش‌های وزارتخانه متبوعش برای برگزاری انتخاباتی شایسته در کشور گفت: ۶۰ هزار نیرو در سطوح مختلف بازرسی در انتخابات مجلس دهم به کارگرفته شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، عبدالرضا رحمانی فضلی امروز  در افتتاحیه مجلس دهم ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه گفت: سپاس و درود بی‌‌کران خداوند باری تعالی را که خدمتگزاری به ملت شریف و ولایت مدار ایران اسلامی را نصیب ما کرد و با هدایت و کرامت خود توفیق ادای امانت سنگین برگزاری انتخابات را با شروع دوره دهم مجلس شورای اسلامی بر ما ارزانی داشته است.

وزیر کشور ضمن بزرگداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) افزود: مایلم تشکر عمیق خود را از مقام معظم رهبری که با رهنمودها و ارشادات مدبرانه خود راهگشای مسیر ما شدند و نیز از ریاست جمهوری که با توصیه‌های ارزشمندشان در فراهم ساختن بستر مناسب برای برگزاری انتخابات از هیچ کوششی دریغ نکردند ابراز کنم.

وی ادامه داد: همانگونه که مستحضرید انتخابات در ایران برگرفته از قانون اساسی است و اصل ششم این قانون اداره امور کشور را تنها از طریق اتکای به آرای مردم ممکن می داند و اصل هفتم نیز مجلس شورای اسلامی را از ارکان تصمیم‌گیری و اداره امور کشور دانسته است، صلاحیت قانونگذاری، اختیارات نظارتی، قابلیت پاسخ خواهی، دلالت بر نقش کلیدی جایگاه محوری و آینده ساز مجلس شورای اسلامی دارد.

رحمانی فضلی افزود: تاکیدات مهمی که در قانون اساسی بر ضرورت تشکیل مجلس، چگونگی انتخاب نمایندگان و وظایف و اختیارات مجلس شده است، حاوی الزاماتی است که مطابق با آن برگزار کنندگان و تمهید کنندگان انتخابات باید تمام پیش بینی‌ها و مقدمات لازم را برای تشکیل مجلس شایسته و منتخب شایسته مردم تدارک نمایند.

وی گفت: وزارت کشور به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران در طراحی مسیر حرکت برای تمهید مقدمات و روند انتخابات، محکمات شرعی، قانونی و اخلاقی را مبنای کار خود قرار داده و با اذعان به مسئولیت ملی مجموعه عوامل دست اندرکار در دولت، حاکمیت و عرصه‌های سیاسی و اجتماعی حرکت خود را بر مبنای اصول راهبردی مشخص دنبال کرد.

این خبرتکمیل می شود....

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha