چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ سومین اجلاسیه اساتید مراکز تخصصی حوزه

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی امامت گفت: تخصصی شدن از آرزوهای بزرگان حوزه است و باید حمایت کرد تا این نیت بلند به صورت کامل محقق شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی سبحانی عصر امروز در سومین اجلاسیه اساتید مراکز تخصصی، آموزشی و موسسات حوزوی که در مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) قم برگزار شد با بیان این که اگر کسی

نیازهای حوزه را بررسی کند: بخشی از آن مسئله فرهنگ و حوزه دینی است گفت: به تردید باید گفت جامعه گرفتار انواع فتنه و هجمه است؛ فتنه ای که در گذشته بوده و الان نیز  بیشتر شده است.

وی با بیان این که بخشی از نیازها مربوط به حوزه بین الملل است و شیعه باید پاسخ گوی آن باشد بیان داشت: در حال حاضر مراکز رقیب از سوی دشمنان و به خصوص صهیونیزم جهانی  زیاد شده و در حال هجمه  علیه شیعه می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین  سبحانی گفت: حوزه قضایی و کودک و نوجوان و زنان از دیگر نیازهای جامعه است که جزء مسئولیت حوزه است و باید پاسخ گوی آن باشد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که دشمن پی برده که کیان نظام، حوزه وتشیع است اظهارداشت: نباید مسئله خانواده که در کشور تبدیل به چالش و بحران شده است را فراموش کرد و دشمن در این عرصه هم برنامه ریزی وسیع و دامنه داری کرده است. مسئولیت حفظ و حراست  همه اینها به عهده حوزه است.

وی گفت: بخشی از این حوزه مراکز حوزی هستند که باید در ابعاد مختلف حمایت و تقویت شود تا حرکت جدی و نهضت بزرگی برای تخصصی شدن آغاز شود.

حجت الاسلام والمسلمین  سبحانی به محورها و مشکلات پیش روی مراکز تخصصی اشاره کرد و عنوان کرد: یکی از آن موارد چشم انداز عملیاتی برای توسعه کمی و کیفی حوزها است و متاسفانه مراکز تخصصی که در حوزه شکل گرفته از نظام سنجی و طراحی سند چشم انداز به دورند.

وی گفت: مسئله دوم بحث رقابت با سایر مراکز غیر حوزی است که به عنوان رقیب مراکز حوزوی شکل گرفته اند این مراکز غیر حوزوی نمی توانند حلال مشکلات جامعه باشند و حوزه باید با برنامه ریزی دقیق و حساب شده در این عرصه  پیشتاز باشد.

استاد حوزه افزود: حجم واحدهای درسی، طولانی بودن زمان تخصصی، عدم شکل گیری سطح چهار حوزه، عدم اعطای گواهی نامه پایان نامه و طولانی شدن زمان اعطاء،  عدم در نظر گرفتن ضرورت بحث آموزش مجازی و عدم حمایت از زیر ساخت های مراکز تخصصی حوزه از مشکلات پیش روی مراکز تخصصی است که باعث می شود،طلاب به سمت مراکز غیر تخصصی بروند.

وی بیان داشت: تخصصی شدن از آرزوهای بزرگان حوزه است و باید حمایت کرد تا این نیت بلند محقق شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha