جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله العطمی سبحانی

حوزه/حضرت آیت الله سبحانی با انتقاد از تعطیلات زیاد دروس حوزه تاکید کردند: باید با نظر مراجع معظم تقلید، شورای عالی حوزه و بزرگان، قدری از تعطیلات حوزه کم شود تا تحصیلات و دروس به حد خوبی برسد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سبحانی امروز در درس خارج خود درمسجد اعظم قم با بیان اینکه ایشان امسال حدود۱۵۰درس خارج داشته اند گفتند: با همه تلاشی که من برای برقراری درس داشته ام اما با این تعداد درسی معلوم می شود که حدود نیمی از سال  تعطیل بوده است.

معظم له با انتقاد از تعطیلات زیاد دروس در حوزه تاکید کردند: باید در تعطیلات حوزه تجدید نظر شود و با نظر مراجع معظم تقلید، شورای عالی حوزه و بزرگان  قدری از تعطیلات حوزه کم شود تا تحصیلات و دروس به حد خوبی برسد.

ایشان با بیان اینکه در سابق از تعطیلات به نحو مناسب تری استفاده می شد گفتند: سابق بر این پنج شنبه ها و جمعه ها کشف المراد تدریس می شد و از این روزهای تعطیلی نیز طلاب به خوبی بهره می بردند.

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به  تعطیلات تابستانی حوزه؛ استفاده بهینه از این فرصت ها را خواستار شدند و خطاب به طلاب خاطر نشان ساختند: حتما در این اوقات تعطیلی تابستان یک رشته مطالعات مفیدی برای خود داشته باشید و مغز را از نظر علمی خالی نگذارید که خالی بودن مغز از مطالعه و درس بسیار مضر است.

این مرجع تقلید با اشاره به سیره مطالعه بزرگان دینی گفتند: خدا رحمت کند استاد ما آیت الله حجت را که ایشان ۸ساعت پیوسته مطالعه می کردند و دریایی بودند از معلومات و اطلاعات مفید.

حضرت آیت الله سبحانی در پایان تهذیب نفس را مقدم بر همه چیز دانستند و تاکید کردند: باید تهذیب نفس برای همگان در درجه اول باشد و سایر مسائل همگی در درجه بعدی باشد.

خاطر نشان می شود طبق گفته معظم له، ۱۵شهریور ماه آغاز دروس خارج ایشان در سال تحصیلی جدید خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha