شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام محمد قطبی

حوزه/رئیس دفتر تبلیغات اسلامی واحد اصفهان گفت: توانمندسازی مبلغان دینی و سازمان دهی اعزام مبلغان و توسعه عرصه های تبلیغی از جمله اولویت های دفتر تبلیغات است .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی در نشست خبری به منظور تشریح اقدامات دفتر تبلیغات برای ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه رمضان در حقیقت قله فعالیت های تبلیغ دینی محسوب می شود چرا که در این ماه نفحات رحمانی خداوند بر بشر جاری شده و بهار تبلیغ و ترویج معارف دینی رقم می خورد.

وی با تاکید بر اینکه سال دینی و معرفتی از ماه مبارک رمضان آغاز می شود یادآور شد: براساس سنتی که در جامعه معصوم است حضور مردم در مساجد و مراسمات مذهبی در ماه مبارک رمضان بیشتر و موثر تر است بر این اساس مبلیغن و روحانیت باید در جهت تبلیغ دین و بهره مندی از فرصت بی بدیل ماه ضیافت الهی جهت تحکیم معارف الهی در جامعه اقدام کنند.

حجت الاسلام قطبی افزود: تبیین معارف دینی و بیان احکام شرعی از رسالت های حداقلی مبلغین اعزامی به مناطق است ولی اولویت و رویکرد دفتر تبلیغات اسلامی در لوای توانمندسازی مبلیغین این است که دایره تاثیر و فعالیت مبلغان را در این مناطق جهت تبلیغ دین فراتر از محدوده مساجد قرار دهد.

وی با اشاره به تعبیر زیبای آیت الله العظمی جوادی مبنی بر اینکه مبلیغن در حوزه های تبلیغی خود نماینده اهل بیت(ع) هستند خاطر نشان کرد: معمولا رویکرد تبلیغی مبلغان براساس منظومه های دینی و معارف الهی است به گونه ای که در آیات قرآن کریم هم شاهد انذار و بشارت هستیم، بنابراین مبلغین باید اینگونه رفتار کنند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی واحد اصفهان ابراز کرد: مبلیغین دینی باید در مناطق به محیط های اجتماعی و عمومی همچون پارک ها و مدارس و نقاط فرهنگی چون بسیج و کانون های فرهنگی جهت تبلیغ دین توجه داشته باشند این امور باعث توسعه دایره تاثیر تبلیغ دین می شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه میزان ارتباط نسل نوجوان و جامعه با مبلغان دینی کاهش یافته است و دامنه تاثیر کوتاه است گفت: باید با تمرکز بر رویکردهایی همچون ورود به فضاهای مجازی و بهره مندی از روش های نوین تبلیغ و ارائه محصولات دینی جذاب این میزان ارتباط را افزایش دهیم .

حجت الاسلام قطبی افزود:  هرچند تامین محتوای تبلیغ توسط پژوهشگاه های علوم اسلامی و ارائه دستاوردهای علمی همچون کتب و فصلنامه های آموزشی از جمله ماموریت های دفتر تبلیغات است ولی توانمندسازی مبلغان دینی و سازمان دهی اعزام مبلغان و توسعه عرصه های تبلیغی از جمله اولویت ها و ماموریت های جدی این نهاد می باشد.

313/38

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha