چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/آزمون اختصاصی کارشناسی ارشد دانشگاه باقرالعلوم  ویژه طلاب

حوزه/ مدیر ستاد ترویج احکام دین از برگزاری آزمون ورودی ششمین دوره تربیت استاد احکام خبر داد.

حجت الاسلام  والمسلمین حسین وحیدپور در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اعلام این خبر بیان کرد: این آزمون در مسجد مدرسه آیت الله العظمی گلپایگانی و با شرکت 70 نفر برگزار شد که پس از کسب نمره لازم و قبولی در مصاحبه، 50 نفر در این دوره شرکت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: در ابتدا یک دوره مقدماتی دو ماهه برگزار می‌شود و کسانی که موفق به گذراندن این دوره می‌شوند می‌توانند در دوره یک‌ساله شرکت نمایند.

مدیر ستاد ترویج احکام دین گفت: دوره‌های تربیت استاد احکام از سال 86 آغاز به کار کرده است و طلبه‌هایی که پایه 9 را به اتمام رسانده‌اند می‌توانند در آزمون ورودی شرکت کنند.

وی ابراز داشت: شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها آموزش‌های لازم را برای پاسخگویی به سؤالات و شبهات احکام می‌بینند و برای خدمتگزاری در عرصه‌های مختلف همانند سپاه، نهادهای نظامی، آستان قدس رضوی، آستان حضرت معصومه، مساجد و تدریس در مدارس آماده خواهند شد.

حجت الاسلام  والمسلمین وحیدپور گفت: راه‌اندازی کتاب‌فروشی تخصصی احکام، تألیف کتاب‌های احکام و انجام پژوهش‌های فقهی از دیگر فعالیت‌های ستاد ترویج احکام دین است.

وی بیان کرد: طلاب حوزه علمیه آشنایی عمیقی با احکام ندارند و ضرورت این آموزش‌ها در چند سال گذشته برای مسئولین حوزه و طلاب مسجل شده‌اند و متقاضیان بسیاری وجود دارند که علاقه‌مندند این دوره‌ها را بگذرانند.

مدیر ستاد ترویج احکام دین ادامه داد: بیشترین درخواست‌ها و سؤالات مردم در مورد مسائل شرعی و احکام است و انتظار داریم که مسئولین حوزه حمایت بیشتری از این دوره‌ها انجام داده و پشتیبانی‌های لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha