پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کتاب امام خمینی(ره) احیاگر اسلام معاصر

حوزه/ کتاب "امام خمینی(ره) احیاگر اسلام معاصر" به معرفی شخصیت حضرت امام خمینی (ره) و نقش برجسته و بی نظیر او در احیای اسلام در جهان و دوران معاصر می پردازد.


به گزارش خبرگزاری «حوزه»، بخش اول این کتاب، گزارشی تفصیلی از ده سمینار ارائه می کند که به مناسبت پاسداشت امام خمینی(ره) و در شهر کابل و در سال‌های مختلف برگزار شده است.
در این سمینارها شخصیت های مختلف آکادمیک، سیاسی، فرهنگی و مذهبی شخصیت امام خمینی(ره) را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داده و نقش بی بدیل او در بیداری جهان اسلام را تحلیل و تجلیل کرده اند.
بخش دوم کتاب حاوی مقالاتی است که درباره شخصیت امام خمینی(ره) و اندیشه های او به نگارش آمده است. این بخش حاوی سه مقاله است که عناوین "امام خمینی بنیان گذار فقه پویا" از محمد علی عبدلی رحیمی، "امام خمینی(ره) و بازسازی تفکر سیاسی اسلام از محمد آصف طیبی" و "بیداری اسلامی، ندای امام و لبیک امت اسلامی" از مصطفی رسولی را بر پیشانی دارد.
بخش سوم و پایانی کتاب نیز گزارشی تفصیلی از دو سمینار است که به مناسبت بزرگداشت شخصیت امام عالیقدر امت اسلامی برگزار شده است.
کتاب را "بنیاد فرهنگی، تبلیغی پیامبر اعظم(ص)" منتشر کرده است. سید محمد ساجدی آن را "تهیه و تنظیم" نموده و "زهرا حسینی" کار ویرایش آن را عهده دار شده است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha