یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ضیافت ماه رمضان در کنگو

حوزه/ در نمایندگی جامعه المصطفی همه روز بیش از هزار نفر از محبان اهل البیت(علیهم السلام) بر سر خوان کرامت رمضانی حاضر می شوند و از برکات مادی و معنوی آن بهرمند می گردند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد ذوالفقاری در گفتگو با سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، ضمن تشریح فعالیت های نمایندگی المصطفی در کنگو، تصریح کرد: ماه مبارک رمضان با چتری از برکت، رحمت و مغفرت بر سرزمین کنگو سایه افکنده و حال و هوای خاصی به این سرزمین داده است.

وی با تأکید بر این که با آغاز ماه پر خیر و برکت رمضان، فعالیت های مساجد و مراکز اسلامی بیشتر شده، مردم با حضور در مساجد از برکات این ماه عزیز بهره مند می شوند، اظهار داشت: دانشگاه اسلامی المصطفی نیز به عنوان تنها دانشگاه اسلامی این کشور، از بدو تأسیس تاکنون نقش برجسته ای را در توسعه معارف اسلامی در این سرزمین بر عهده داشته است.

نماینده جامعه المصطفی در کنگو ارتقاء دانش های آموزشی و پژوهشی مراکز فرهنگی کنگو را از مهمترین دستاوردهای نمایندگی جامعه المصطفی عنوان کرد و با تأکید بر این که ماه مبارک رمضان ماه قرآن و بهار تلاوت کلام الله است، یادآور شد:  برگزاری کلاس های قرآن و جلسات جزء خوانی قرآن کریم از مهمترین برنامه های رمضانیه نمایندگی جامعه المصطفی در کنگو است.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالفقاری با بیان این که جلسات جزء خوانی قرآن کریم، هر روز پس از نماز ظهرین برگزار می گردد، خاطرنشان کرد: ضمن حضور پرشور دانش پژوهان جامعه المصطفی، برخی از علاقه مندان از خارج از دانشگاه نیز در این ضیافت الهی شرکت می کنند.

وی برپایی دوره های آموزش قرآن و احکام اسلامی در بیش از 50 مرکز فرهنگی کشور کنگو را از دیگر برنامه های نمایندگی المصطفی برای ماه مبارک رمضان عنوان کرد و اذعان داشت: نمایندگی جامعه المصطفی با کمک خیرین و تجار بزرگوار جهان اسلام، طرح اطعام روزه داران ضیافت الهی را در 20 مرکز دینی این کشور اجرا نموده است.

نماینده جامعه المصطفی در کنگو با اشاره به این که بیش از هزار نفر از محبان اهل البیت(علیهم السلام) بر سر خوان کرامت رمضانی حاضر می شوند و از برکات مادی و معنوی آن بهرمند می گردند، یادآور شد: طرح توزیع کمک های خیرین میان خانواده های نیازمند از دیگر اقدامات ارزشمندی است که در این ایام نورانی مورد توجه آحاد مسلمانان قرار می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالفقاری با بیان این که به شکرانه مجاهدت های مدیران سابق نمایندگی المصطفی، این نهاد از سوی خیرین، واسطه خدمت رسانی به نیازمندان شناخته می شود، اظهار داشت: جمع آوری و توزیع 300 سبد افطاری شامل برنج، روغن، شکر، شیر و برخی اقلام دیگر میان نیازمندان، از دیگر فعالیت های رمضانیه نمایندگی جامعه المصطفی است که به پشتوانه خیرین مسلمان صورت پذیرفته است.

وی در ادامه برگزاری دومین کنفرانس خطر جریان های تکفیری در کنگو را از دیگر فعالیت های ارزشمند نمایندگی جامعه المصطفی در ایام نورانی ماه مبارک رمضان، عنوان کرد و ابراز داشت: برگزاری دومین کنفرانس خطر جریان های تکفیری در ماه مبارک رمضان، به  منظور استفاده حداکثری از ظرفیت های معنوی این ایام نورانی انتخاب شده است.

نماینده جامعه المصطفی در کنگو در بخش پایانی سخنان خود، ضمن ارائه گزارشی از ظرفیت های آموزشی و پژوهشی کشور کنگو، اظهار داشت: جمهوری دمکراتیک کنگو یا زئیر سابق، یکی از بزرگترین کشورهای جهان محسوب می شود. این کشور (از زمان جدایی سودان جنوبی به عنوان یک کشور مستقل) از نظر پهناوری دوّمین کشور بزرگ در آفریقا و یازدهمین کشور بزرگ جهان به ‌شمار می‌آید.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالفقاری با بیان این که اکثریت مردم سرزمین کنگو، مسیحی هستند و مسلمانان در اقلیت قرار دارند، خاطرنشان کرد: مردم این سرزمین پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و به برکت مجاهدت های امام خمینی(ره) و مبشران معارف اهل البیت(علیهم السلام) با معارف ناب الهی آشنا شده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha