جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) گفت: وقتی قرار است به خودکفایی برسیم، نباید کاری که منافاتی با این مسئله دارد یا ورود کالایی که به این خودکفایی ضربه می زند، انجام گیرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار مدیر کل جهاد کشاورزی استان قم که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، گفت: در شعار راهبردی  و کلان نظام که همه ساله از در ابتدای سال جدید از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ می شود، امسال شعار اقتصاد مقاومتی اعلام شد که در این عرصه یکی از دستگاه های مؤثر، جهاد کشاورزی است.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) با بیان این که خداوند کسانی که در راه او جهاد می کنند، حمایت می کند، گفت: کسانی شامل این حمایت می شوند که در راه خدا و برای رضایت حضرت حق، جهادگونه و بدون سستی و کوتاهی، تلاش کنند.
وی درباره ویژگی های جهاد برای خدا گفت: در این مسیر، تلاش ها باید با رعایت احکام شرعی و عدم ورود گناه و حرام باشد. ویژ گی دیگر کار جهادی این است که تلاش ها برای رسیدن به خودکفایی باشد، در غیر این صورت، مردمی که به خودکفایی نرسند، ضربه خواهند خورد.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: وقتی قرار است به خودکفایی برسیم، نباید کاری که منافاتی با این دارد انجام پذیرد یا ورود کالایی که به این خودکفایی ضربه می زند، انجام گیرد؛ اگر هم قرار است بر حسب ضرورت وارداتی صورت گیرد، علت روشن آن برای مردم تبیین گردد.
وی با بیان این که عدم آگاه سازی مردم با چنین اقداماتی موجب موضع گیری ها می گردد، گفت: متأسفانه برخی رسانه ها بدون این که نسبت به ابعاد یک تصمیم اطلاعی داشته باشند، علیه آن می نویسند و در سایت ها و روزنامه های خود منتشر می سازند؛ مسئولان هم تا بخواهند توجیه اقدام خود را بیان کنند، جریان هایی علیه آنها به راه می افتد. در حالی که اگر مردم نسبت به ابعاد این تصمیمات آگاه باشند، چنین مشکلاتی بروز نمی کند.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) در ادامه درباره شرایط استان قم گفت: استان قم باید در شرایط اقتصاد مقاومتی بتواند از کمترین امکانات و منابع، بالاترین اقدامات را انجام دهد و الگویی برای همگان باشد. همان طور که قم از نظر دینی و مرکزیت در نشر معارف دینی الگوست، در عرصه های دیگر مانند کشاورزی نیز الگو باشد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha