جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: اسلام در تبلیغ دین ، تهاجمی عمل می کند و نه تدافعی، اما باید با گفتار نرم با فرهنگ خدایی به سمت فرهنگ طاغوت و جاهلیت هجمه کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در جمع طلاب مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) که از شهر های راز و جرگلان خراسان شمالی به قم سفرکرده اند ، طلبگی را یکی از بزرگترین نعمت های خداوند برشمرد و اظهار داشت: افتخار طلبگی که خداوند به شما مرحمت کرده است را باید قدر بدانید، زیرا باید پاسخگوی این نعمت باشید.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، با بیان اینکه نعمت طلبگی عمقی دارد که غیر قابل دستیابی است، ادامه داد: این موضوع نباید مانعی برای فکر کردن به این نعمت باشد، مانند دریا که بسیار عمیق است، ولی می توان به حد توان و حتی بدون ورود به عمق آن درباره این اعماق شگفت انگیز فکر کرد.
وی با تاکید بر این که هرکس برای ادای وظیفه و امرار معاش خود به پیشه ای مشغول است، خطاب به طلاب جوان تصریح کرد: آنچه شما برگزیدید، کسوتی است که به شما عنایت شده و به قول  آیت الله ستوده نعمتی است که هر روز پای سخن ائمه می نشینیم و قال الباقر و قال الصادق(ع) می گوییم و باید از این بابت خداوند را شاکر باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به اینکه هیچ شغل و منصب دیگری در روایات به اندازه کسوتی که شما در آن هستید غایتی مانند ورثه الانبیا و نیابت امام زمان عج الله تعالی فرجه ندارد، خاطر نشان کرد: یک بازاری، یک خانم خانه دار، یک کارمند ، مهندس، کشاورز و یا هر شغل دیگری در نهایت نمی تواند به اندازه یک طلبه تاثیرگذار باشد.
تولیت آستان مقدس به ذکر نمونه هایی از  این تاثیرگذاری طلبه ها پرداخت و ابراز داشت: امام خمینی(ره) با احساس مسئولیتی که کرد به عنوان یک طلبه وارد عرصه شد و این تحول بزرگ را ایجاد نمود و یا شهید مطهری که از خطه خراسان به پاخاست و دیگر شهدا و طلابی که توانستند تحولات بزرگی بوجود بیاورند نمونه هایی از این تأثیرگذاری هستند.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در بیان ظرفیت تأثیرگذاری یک طلبه به یک نمونه معاصر هم اشاره کرد و گفت: شیخ زکزاکی که قبلا پیرو مذهب اهل بیت (ع)نبود و بعدها مستبصر شد و مذهب تشیع را برگزید چند سالی در قم درس خواند و به کشورش بازگشت و در مدت کمی توانست حدود 20 میلیون نفر را به مکتب اهل بیت(ع) متمایل کند حال کدام یک از مشاغل دیگر توان و ظرفیت چنین عملی را دارد.
وی توصیه دیگرش به طلاب جوان این بود که اسلام در تبلیغ دین ، تهاجمی عمل می کند و نه تدافعی که در تبیین این موضوع از قرآن گفت: خداوند به حضرت موسی(ع) می فرماید «اذهب الی فرعون»  این تعبیر به معنای تهاجم است، اما با قول نرم که باید با فرهنگ خدایی به سمت فرهنگ طاغوت و جاهلیت هجمه کرد .
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به امکانات زیادی که امروزه در اختیار همگان قرار دارد، گفت: اکنون هزاران کتاب در یک لوح فشرده در اختیار افراد قرار دارد و می توان پیشرفت های زیادی در زمینه های مختلف انجام داد و باید قدر این امکانات را دانست.
تولیت آستان مقدس خطاب به این طلاب جوان با اشاره به هجرت حضرت معصومه (س)به قم اظهار داشت: قم با ورود حضرت به این شهر، قم شد و امروز مرکز فقه است و باید  شما که در این شهر حضور یافته اید، بار معنوی خود را ببندید.
پیش از این دیدار حجت الاسلام و المسلمین شکیبا مدیر حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) راز و جرگلان خراسان شمالی به ارائه گزارشی از حضور طلاب جوان این حوزه در قم ارائه داد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha