پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه بجنورد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به برگزاری کنگره سه هزار شهید اين استان گفت: برگزاری کنگره و یادواره شهدا موجب پیوند معنوي بین نسل گذشته و نسل جديد می شود و باید شکرگزار سفره با برکت شهدا باشیم.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد حجت الاسلام و المسلمين ابوالقاسم یعقوبی، امروز در یادواره  شهداي  طلبه و دانشجوي خراسان شمالي، اظهار کرد: امام علی (ع) ياد كردن از چيزي را موجب حيات مجدد آن مي دانند؛ برگزاري يادواره شهدا به منزله احساس حيات مجدد آنان در جامعه است.

وي، يادآوري شهدا و مطالعه وصيتنامه آنان را در راستاي گسترش معروف دانست و اظهار كرد: از آنجا كه همه ما کنار سفره با بركت شهدا نشسته ایم، باید احساس مسئولیت كرده و بدانیم که امانت بزرگی به ما سپرده شده است.

امام جمعه بجنورد با اشاره به فرمايشي از امام صادق(ع) كه باقی ماندن بر یک عمل را سخت تر از انجام دادن آن مي دانند، گفت: امروز همانند شهيدان بايد مقاوم باشيم و فرزندانمان را با اين راه نوراني آشنا كنیم تا با اين امر توطئه دشمنان را خنثي كرده و عطر شهادت در جامعه ماندگار و باقي باشد.

رئيس شوراي حوزه علميه خراسان شمالي با اشاره به حديثي از پيامبر(ع) كه فرمودند «صِنفانِ مِن اُمَّتي إذا صَلُحا صَلُحَت اُمَّتي، و إذا فَسَدا فَسَدَت اُمَّتي، قيلَ: يا رسولَ اللّه ِ، و مَن هُما؟ قالَ: الفُقَهاءُ و الاُمَراءُ/ دو گروه از امّت من هستند كه اگر آنها درست شوند امّتم درست شود و اگر آنها فاسد گردند امّتم فاسد گردد. عرض شد: اى رسول خدا! آن دو گروه كدامند؟ فرمود: فقيهان و زمام داران»، تصریح کرد: خون 72 شهید روحانی استان خراسان شمالی و تعداد زیادی شهدای دانشجو در جنگ حق علیه باطل با هم ممزوج شد كه با اين امر، هم وحدت بین حوزه و دانشگاه را متجلي كردند و هم  مصداق اصلاح  و درستي در قول و عمل شدند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha