چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)گفت: در نظام جمهوری اسلامی وقتی شخصی از زندان خارج می شود، باید اندوخته های دینی خود را تقویت کرده و به دنیال جبران گذشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در دیدار اعضای شورای معاونین اداره کل زندان های قم در سالن محراب حرم مطهر با اشاره به داستان حضرت یوسف(ع) در قرآن کریم گفت: درس های زیادی در این سوره از قرآن کریم است که انسانی پاکدامن با خیانت اطرافیان، زندانی می شود.
وی افزود: انسان هایی که امروزه در زندان ها هستند، تعداد قابل توجهی از آنها در جلساتی شرکت کردند که در شأن آنها نبوده؛ نتیجه شرکت در این مجالس، زندانی شدن و گرفتاری در مشکلات است.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) با بیان این که حضرت یوسف علیه السلام توسط کسی گرفتار زندان شد که با پشتوانه غلط و بی ارزش به این پیامبر الهی نزدیک شد، گفت: کسانی که سبب زندانی شدن انسان می شوند، به قدری بی وفا و نامرد هستند که در لحظه گرفتاری هیچ کاری را عهده دار نمی شوند.
وی ماجرای حضرت یوسف(علیه السلام) در زندان را درسی برای زندانیان عنوان کرد و گفت: این داستان قرآنی به ما می آموزد که انسان می تواند در درون زندان نیز خوب باشد و موجب هدایت دیگران نیز شود. حضرت یوسف علیه السلام درباره دلیل زندانی شدن خود به دیگران چیزی نگفت و حتی خود را نیز مدت ها معرفی نمی کرد تا زمانی که تعبیر خواب دو زندانی را انجام داد و قبل از آن ضمن معرفی خود، دین الهی را نیز به آنها عرضه کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه حضرت یوسف(علیه السلام) در عین این که سال ها مشقت زندان را تحمل کرد، ولی هیچگاه سرّ عزیز مصر و همسر او را برای زندانیان باز نکرد، ادامه داد: معمولاً افرادی که به زندان می افتند، برای این که خود را تبرعه نمایند، از سیر تا پیاز را درست یا غلط، مطرح می کنند.
وی در ادامه درباره ضرورت توجه به آموزش های اعتقادی در زندان ها، گفت: اعتقادیات مسئله ای است که با فطرت انسان همسو است و می توان با داشتن برنامه ای درست و آموزش هایی، مخاطبان را نسبت به آن آگاه ساخت.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) افزود: در این شرایط زندان می تواند برای زندانیان دانشگاه معارفی باشد؛ در نظام جمهوری اسلامی وقتی شخصی از زندان خارج می شود، باید اندوخته های دینی خود را تقویت کرده و به دنبال جبران گذشته اشتباه خود باشد.
وی یادآور شد: باید در این عرصه آیاتی که درباره زندانیان و امور مشابه است، به عنوان درس تفسیری خاص برای زندانیان ارائه داد تا شاهد تأثیرگذاری مثبت زندان برای آنها باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه کمک به آزادی زندان را کاری خیر و اثرگذار دانست و گفت: در قرآن کریم آمده، کسی که یک نفر را احیا کند، گویی عالمی را احیا کرده است؛ از این رو خیران باید بدانند که بازگرداندن یک نفر از زندان به جامعه و جمع خانواده، احیای نفس محسوب می شود و آثار و برکات زیادی دارد.
در ابتدای این دیدار حجت الاسلام سید علی تهامی، مدیر کل زندان های قم ،گزارشی از فعالیت های فرهنگی و آموزش های مهارتی برای زندانیان قم ارائه داد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha