دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم

حوزه/تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، امکانات و مسئولیت ها را امتحان الهی عنوان کرد و گفت: خداوند ثروت، زیبایی، مقام و... را با مصلحت خود به بندگان می دهد، هرکه ظرفیت دارا بودن این نعمت ها را نداشته باشد، نه تنها از آنها استفاده نمی کند، بلکه طغیان می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در نشست خیرین و واقفین که در سالن امام خامنه ای حرم مطهر برگزار شد، گفت: حضرت معصومه سلام الله علیها با ورود به شهر قم، این شهر را مرکز خیرات و برکات قرار  دادند، شهری که بر اساس روایات، حرم اهل بیت(ع) است.
وی با اشاره به حیات کوتاه بانوی کرامت در قم، گفت: پس از ارتحال حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، این شهر روز به روز از نظر مادی و معنوی رشد یافته است تا جایی که امروزه طلاب دینی بیش از 100 کشور جهان، به این شهر می آیند و با فراگیری تعالیم ناب دینی، به کشورهای خود می روند و آموزه های اهل بیت(ع) را در کشورهای خود منتشر می سازند که از جمله آنها، آیت الله زکی زکی، رهبر شیعیان نیجریه است که با تلاش های وی، بیش از 20 میلیون نفر در این کشور شیعه شدند.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه خداوند بر اساس مقدرات خود خیرات و برکاتی را با سبب سازی به ما عطا می کند، گفت: خداوند هر کاری را که اراده نمایند، اسباب آن را نیز فراهم می آورد تا آن کار محقق گردد، هرچند انسان ها برای انجام نشدن آن تلاش زیادی کنند.
وی افزود: هرچه ما بتوانیم خود را در مسیر خیرات و مقدرات خداوند قرار دهیم، توفیق و سعادتی برای ماست. خداوند این ها را وسیله امتحان ما قرار داده است که باید تلاش کنیم از آن بهره مند شویم.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امکانات و مسئولیت ها را امتحان الهی عنوان کرد و گفت: خداوند ثروت، زیبایی، مقام و... را با مصلحت خود به بندگان می دهد، هرکه ظرفیت دارابودن این نعمت ها را نداشته باشد، نه تنها از آنها استفاده نمی کند، بلکه طغیان می کند.
وی افزود: حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، ساختمان ها، بناها و امکانات آن همگی مقدرات الهی است که حضرت حق آنها را قرار داده تا امور انسان ها را به وسیله آن پیش برد. آنچه در این مکان هزینه شده، شایستگی آن را داشته که در اینجا باشد؛ ما هم باید خود را در مسیر این مقدرات قرار دهیم.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ریاست و مقام  را از سوی خدا دانست و گفت: از خدا بخواهیم که همه ما را در مسیر نعمت های الهی قرار دهد و پست و مقامی هم که به ما می دهد را در مسیر انجام مسئولیت و امتحان الهی صرف کنیم.
خاطرنشان می شود در پایان این مراسم، از آقای سید محسن شمس الدین و خانم ها مهری میرلو و خانم فاطمه سادات مرتضوی امامی به عنوان نمایندگان واقفین سال 94 تجلیل به عمل آمد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha