پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تهذیب نفس

حوزه/ کارشناس فرهنگی رسانه ملی بیان داشت: طلاب باید با مردم و در میان مردم بوده و با آنها نشست و برخاست داشته تا بتوانند تأثیر گذار باشند.

به گزارش خبر گزارش«حوزه» حجت الاسلام محمد سعیدی دراولین همایش طلاب غیر حضوری جامعه الزهراء که با موضوع سبک زندگی طراز انقلاب اسلامی و در  تالار بیداری اسلامی در جامعه الزهراء برگزارشد گفت: خدا قوانینی را برای هدایت بشر فرستاده تا انسان از این قوانین برای سعادت بهره ببرد.

 کارشناس فرهنگی رسانه ملی بیان داشت: شیطان قسم یاد کرده که انسان را گمراه کند اما خدا برای مقابله با شیطان راهایی را یاد داده و گفته این طوری نیست که انسان نتواند برشیطان غلبه کند.

حجت الاسلام سعیدی افزود: تقوا و تهذیب دو مسئله مهم در امر مقابله با شیطان است. طلبه برای موفقیت و تاثیر گذاری باید راهای زیادی را طی کند.

وی بیان داشت: برای اثر گذاری باید علم همراه با تعلم باشد غیر از این باشد نمی تواند شخص اثر گذار باشد و نه تنها اثر گذار نمی تواند باشد، بلکه جامعه را هم به گمراهی خواهد کشاند.

کارشناس فرهنگی رسانه ملی بیان داشت: یکی از مسائل اخلاقی که خیلی باید دقت کرد بحث حسادت است. انسان حسود حتی ممکن است دین خود را از دست دهد.  

 حجت الاسلام سعیدی افزود: اگر انسان می خواهد هدایت شود و هدایت کند باید در مسیر اهل بیت(ع) باشد و کسی که در مسیر هدایت قرار می گیرد در معرض انواع بلاها و وسوسه و خطرها و غفلت های نفس و شیطان است.

وی بیان داشت: یکی از راههای تاثیر گذاری اخلاص در عمل است اگر کسی می خواهد وسواس باشد باید در اخلاص عمل خود، وسواس باشد.

کارشناس فرهنگی رسانه ملی بیان داشت: اگر می خواهید مبلغ موفق باشید باید از خود شروع کنید معرفت به خود و خدا داشته باشید.

 حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه نیامدیم طلبه شویم که تنها خود را نجات دهیم و گوشه نشین باشیم و کار به جامعه نداشته باشیم، بیان داشت: باید با مردم و در میان مردم بود و با آنها نشست و برخاست داشت.

کارشناس فرهنگی رسانه ملی بیان داشت: باید لسان قوم را بلد بود تا بتوانیم  با مردم ارتباط بر قرار کرد و مبلغ باید دردشناس با ادب و با وقار باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha