چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با اشاره به روایتی از معراج پیامبر صلی الله علیه و آله درباره قم گفت: زمینه های کار فرهنگی با حضور علما و توجه و عنایت خداوند و ائمه معصومین سلام الله علیهم فراهم است و پیامبر با فرمانی که به شیطان دادند و او را از این سرزمین راندند، موانع کار فرهنگی برطرف شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، در جمع کارکنان معاونت فرهنگی آستان با بیان این که در این آستان طبق مباحث طلبگی، مقتضی موجود و موانع مفقود است، گفت: زمینه های فعالیت های فرهنگی فراهم است، زیرا موجودیت این شهر مقدس همراه با عنایت خاص ائمه معصومین (علیهم السلام) همراه بوده که زمینه کار و فعالیت اثر گذار را فراهم می کند.
وی به معنویت موجود در آستان مقدس اشاره کرد و این معنویت را زمینه ای برای اقدامات فرهنگی دانست و تصریح کرد: حرم حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) را حرم بزرگتری به نام قم احاطه کرده و همه مردم را در قیامت با اهل قم احتجاج می کنند.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)، با تاکید بر عنایت اهل بیت (علیهم السلام) به شهر قم گفت: این عنایت مربوط به شهر قم نیست، بلکه به اهل قم است که سبب شده این تعبیرات روایات در مورد قم آورده شود.
وی یکی از روایات مربوط به اهل قم را از امام موسی ابن جعفر (علیه السلام) عنوان کرد و گفت: امام هفتم فرمودند اینها از طینت ما هستند و تمایلشان به سوی امام زمان (عج الله تعالی فرجه) زیاد است.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تعبیر اهل نجابت را از فرمایشات امام صادق علیه السلام خطاب به اهل قم برشمرد و خاطرنشان کرد: در روایتی که از معراج به ما رسیده است پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) در یکی از معراج هایی که داشتند، سرزمین زیبایی را در آسمان چهارم دیدند که از جبرییل نام آن را پرسیدند و وقتی ابلیس را در آن یافتند که می خواست مانع از استمرار ولایتی بودن و شیعه امیرالمومنین بودن شود، او را از آنجا راندند.
وی با اشاره به گزارشات ارائه شده از فعالیت های فرهنگی ارائه شده در حرم مطهر و تقدیر از اقدامات انجام شده، ابراز داشت: این فعالیت ها باید بیشتر از اینها باشد، چراکه انتظار از اهل قم با این روایات بیشتر است .
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: با فداکاری هایی که حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها ) کردند و به عنوان یک دختر مجرد آل الله رنج سفر و دوری از خانواده و وطن را بر خود تحمیل کردند و این راه طولانی را طی کردند تا قم، قم باشد ما هم باید با تمام توان تلاش کنیم  و فعالیت های خود را در حوزه ای که هستیم ارتقا دهیم.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (سلام الله علیها)، افزود: فعالیت های فرهنگی، مهمترین بعد فعالیت های آستان است که باید برنامه ریزی شود و با امکانات و ظرفیت های موجود بهترین فعالیت ها را انجام داد.
در ابتدای این دیدار حجت الاسلام صفر فلاحی، معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد کار فرهنگی که آن را جهاد نامیدند، تصریح کرد: قطعا این کارهای عظیم و تأثیرگذار با همکاری همفکری و همدلی همه همکاران و حسن نیت آنها پیش خواهد رفت.
همچنین در این جلسه مدیر فرهنگی هنری، مدیر پژوهشکده علامه طباطبایی، مدیریت معارف قرآن و عترت و مدیریت روابط عمومی و تبلیغات به عنوان چهار مدیریت زیر مجموعه معاونت فرهنگی، گزارشی مختصر از برنامه های خود را ارائه دادند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha