شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: مؤسسات و مراکز خیریه که در راستای تأمین نیازهای مستضعفان فعالند، باید تشکیلات فرهنگی فعالی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی شب گذشته در دیدار اعضای هیئت امنای مجمع خیرین سلامت کشور و مؤسسه خیریه عترت فاطمی در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س)اظهار داشت: کارهایی که در راستای کمک به سادات انجام می شود و موجب حفظ عزت این خاندان می گردد، مورد عنایت خاص خداوند است.
وی با بیان این که خداوند نسبت به حفظ عزت اهل بیت و فرزندان ایشان توجه خاصی دارند، گفت: ضرورت حفظ این عزت، برای خود آنها نیست، بلکه برای عزت یافتن جامعه مسلمین است؛ اهدای فدک به حضرت زهرا سلام الله علیها از سوی پیامبر(ص) نیز در این راستا بود.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: دشمنان اهل بیت(ع) که اوضاع و شرایط خود را با عزت یافتن و قدرت گرفتن این خاندان در خطر می دیدند، تلاش کردند که این امر الهی تحقق نیابد و عده ای نیز عالمانه و جاهلانه با آنها همصدا شده و برای تحقق نیت شومشان به آنها کمک کردند.
وی با تأکید بر این که وظیفه همه ماست که چراغ پر فروغ فاطمی را فروزان نگه داریم، اظهار داشت: شایسته است تیم هایی که برای کمک به نیازمندان اعزام می شوند، در کنار کمک هایی که می کنند، به صورت چهره به چهره نیز با آنها ارتباط برقرار کنند و با چنین کارهای تبلیغی، نصایح و موعظه را نیز در دستور کار خود قرار دهند.
‌حجت الاسلام والمسلمین سعیدی توجه به کارهای فرهنگی را در کنار خدمت رسانی به نیازمندان، ضروری عنوان کرد و گفت: مؤسسات و مراکز خیریه که در راستای تأمین نیازهای مستضعفان فعالند، باید تشکیلات فرهنگی فعالی داشته باشند، چراکه وقتی گروهی برای تأمین احتیاج انسان نیازمندان تلاش می کنند، کمک رسانی آنها، موجب جلب اعتماد آن افراد می گردد و همین مسئله شرایط را برای پذیرش نصایح و موعظه های آنها فراهم می آورد.
وی در ادامه با اشاره به جریان های سیاسی مختلف در کشور که در ایام مختلف و در زمان های گوناگون، فراز و فرودهای زیادی دارند، گفت: امور خیریه باید کاملاً از این جریانات دور باشد؛ چراکه این جریانات دارای نوسان هستند و در کارهای خیریه، نباید شاهد چنین نوسانی باشیم.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خاطرنشان کرد: در کارهای خیر، سبقه انسانی، بهترین سبقه ای است که باید همواره در دستور کار قرار گیرد.
خاطرنشان می شود در ابتدای این دیدار، آقای نیری، دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور و خانم نیری، رئیس مؤسسه خیریه عترت فاطمی گزارشی از امور خیریه انجام شده ارائه دادند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha