شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ تجلیل از اساتید حوزه اصفهان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با تشریح نقش بی بدیل شیعه در مقابل جریاناتی مانند سکولار، اومانسیم و مادی گراها گفت: امروز هزاران بدل به جای حقیقت دین به جامعه ارائه می شود که این امر نیازمند هوشیاری همگان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سعیدی، پیش از ظهر امروز در همایش اساتیدحوزه علمیه اصفهان که در مدرسه صدر بازار برگزار شد ضمن تبریک هفته معلم و تشریح مقام شهید مطهری اظهار کرد:  نقش روحانیت شیعه در دوران غیبت و  در طول تاریخ بر کسی پوشیده نیست.

وی تاکید کرد: از زمان شیخ طوسی تا امام راحل تلاش و مجاهدت های زیادی توسط روحانیت شیعه برای پاسداری از کیان اسلام شده است، روحانیت شیعه همواره دربرابر جریانات مختلفی چون جریان اومانسیم، سکولار، و مادی گراها ایستاده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران یادآور شد: جریان ناسیونالیستی همچون نهضت آزادی و جبهه ملی که وطن را جای خدا قرار داد، از دیگر جریاناتی بود مقابل خدا و دین اسلام قد علم کرد.

به گفته وی، اگر روحانیت شیعه نبود، امروز هیچ نام و نشانی چیزی از دین خدا باقی نماند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تاکید کرد: امام راحل حاصل تلاش هزاران سال روحانیت را با ایجاد انقلاب اسلامی به منصه ظهور رسانید و استاندارهای رهبری مطلوب و حاکمیت دینی را پیاده کرد،بر این اساس بر حوزه های علمیه فرض است که خود را برای مقابله بدل آماده سازد.

وی با تاکید بر اینکه  درک مقتضیات زمان و آشنایی به مقتضیات زمانه از مسائل مهم است ، بیان داشت: امروز روحانیت باید  متغیرها را در جامعه بشناساند و متناسب با شرایط اقدام کند.

این محقق حوزوی ابراز کرد: به عنوان مثال شیوه حمایت ما از اهل بیت(ع) باید متناسب با مقتضیات زمان باشد، امروز با وجود رسانه های جهانی نمی توان حرکات ور فتار ها را از چشم دنیا پنهان کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه اشاره ای به وضع دولتمردان در قبال آمریکا کرد و گفت: آیا تحول در قبال آمریکا تحولی تاکتیکی است یا ماهیتی؛ امروز چشم امید نظام و رهبری به اساتید انقلابی است چرا که  تربیت اساتید حوزوی و انقلابی باعث می شود که بخشی از نگرانی های رهبری کاهش یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha