پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ الازهر

حوزه/ شیخ الازهر گفت: روان شناسان و مؤسسات مالی بزرگی از اندیشه الحادی حمایت می کنند که خطر این مؤسسات را می توان در ردیف مؤسسات تسلیحاتی غرب دانست و از سوی دیگر تنها راه مبارزه با الحاد نیز انتشار علم و دانش دینی صحیح در مدارس و دانشگاه ها می باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، احمد الطیب شیخ الازهر در برنامه تلویزیونی "الامام الطیب" که در ماه مبارک رمضان هر روز از تلویزیون مصر پخش می شود گفت: الحاد در قرن 18 میلادی نظریات خود را با مقداری ادب و احترام به مؤمنان مطرح می کرد، اما الحاد معاصر و به طور ویژه پس از حوادث 11 سپتامبر، علیه ادیان به ویژه اسلام، اعلان جنگ کرده است.

وی افزود: یکی از اسباب و عوامل انتشار الحاد و بی دینی این است که برخی جوانان مسلمان از پشتوانه فکری و اعتقادی محکمی برخوردار نیستند و نمی توانند آنچه را که می شنوند ارزیابی کنند به ویژه اینکه معمولا سخنان الحاد آمیز با روشی ساده و قابل فهم برای جوانان مطرح می شود و کارشناسان روان شناس و مؤسسات مالی بزرگی از این اندیشه حمایت می کنند که خطر این مؤسسات را می توان در ردیف مؤسسات تسلیحاتی غرب دانست.

احمد الطیب در بخش دیگر از سخنان خود گفت: برخی سازمان های بین المللی مدعی حقوق بشر تلاش می کنند از مسلمانان مرتد شده حمایت کنند و به نظر ما این پدیده نوعی سوء استفاده از آزادی های دینی است و در عین حال کسی که ارتداد خود را اعلام نکرده خطری برای جامعه اسلامی ندارد.

وی افزود: برخی کشورهای اروپایی نیز راه آزادی های جنسی را باز گذاشته اند که این نیز تنفر برانگیز و ناراحت کننده است.

شیخ الازهر در پایان سخنان خود از جامعه اسلامی خواست برای پایان دادن به پدیده الحاد اقدامی بکنند و افزود: تنها راه پایان دادن به الحاد و بی دینی، انتشار علم و دانش دینی صحیح در مدارس و دانشگاه ها است و باید در دانشگاه های ما دروسی اعتقادی و فلسفی به دانشجویان ارائه شود تا فرهنگ جامعه در برابر افکار انحرافی بیمه شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha