دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)

حوزه / منشور ۱۲ گانه مقام معظم رهبری با موضوع دانشگاه اسلامی، انقلابی و تمدن ساز به همت دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در اولین نمایشگاه قرآن و عترت حرم مطهر رضوی ارائه شد.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» از مشهد، دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در اولین نمایشگاه بین المللی قرآن در جوار عترت که به همت اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی برگزار شده، حضور یافته و به ارائه فعالیت های قرآنی خود در بخش های مختلف پرداخته است.

در این منشور 12 گانه که در غرفه دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در معرض دید مخاطبان قرار گرفته، دیدگاه های رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره محیط دینی دانشگاه اسلامی، علوم اسلامی بومی، بیان دو شرط اساسی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی و تقلید ممنوع ارائه شده است.

تجربه ای بزرگ در تمدن سازی، نجات بشر و حرکت بشر به سوی کمال به برکت اسلام ممکن خواهد بود، پیشرفت های همه جانبه یعنی تمدن سازی نوین اسلامی، تربیت انقلابی، علوم اسلامی روح همه دانش هاست، و ... دیگر بندهای این منشور است.

در بخشی از این منشور آمده است: دانشگاه نقطه اساسی هر جامعه و کشوری است. اگر دانشگاه اصلاح شود، آینده آن جامعه اصلاح خواهد شد. اگر دانشگاه فاسد بشود، سرنوشت آن جامعه فساد است. این فسادی که در دانشگاه فرض می کنیم ممکن است فساد اخلاقی یا علمی باشد. فساد علمی معنایش این است که در دانشگاه نه معلم برای درس دادن یا یاد دادن دلسوزی کند و نه متعلم و دانشجو برای یاد گرفتن دلسوزی کند. نتیجه آن بی سواد بار آمدن، بد فهمیدن و عدم رشد استعدادها است.

لازم به یادآوری است: دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در اولین دوره نمایشگاه قرآن و عترت که در صحن جامع حرم مطهر رضوی برگزار شده، برنامه های متنوعی همچون رادیو قرآن، افتخارات قرآنی دانشگاه، پایان نامه و مقالات قرآنی و معرفی کتاب های منتشر شده با موضوعات متنوع قرآنی را ارائه کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha