جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در غنا

حوزه/ طلاب و دانش آموختگان حوزه و دبیرستان معارف اسلامی حضرت فاطمه(سلام الله علیها) کشور غنا در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه،طلاب و دانش آموختگان حوزه و دبیرستان معارف اسلامی حضرت فاطمه(سلام الله علیها) کشور غنا، وابسته به جامعه المصطفی(ص) العالمیه، در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) شرکت کردند. این مراسم با حضور شیخ نوح شربتو، امام کل مسلمانان غنا، سفیر جمهوری اسلامی ایران در غنا، رایزنی فرهنگی کشورمان و جمع زیادی از دانش آموزان، ائمه مساجد و ایرانیان مقیم غنا برگزار شد.

در این مراسم سخنرانان درباره شخصیت امام خمینی(ره)، و آرمان های ایشان مباحثی را مطرح نمودند.

 

تجلیل رهبر مسلمانان غنا از امام خمینی‌(ره)

امام کل مسلمانان غنا در این مراسم، با بازگو کردن خاطره ای از حضورش در یکی از مراسم های سخنرانی های امام خمینی(ره) در ایران، اظهار داشت: امام خمینی(ره) همانند دیگر رهبران الهی، بر یک صندلی بسیار ساده تکیه زده بودند و با تفسیر آیه «ما عندکم ینفد و ما عندالله باق»، مردم را به تلاش برای تحقق آرمان های دینی ترغیب می کردند.

شیخ نوح شربتو در ادامه ضمن تقدیر از خدمات جمهوری اسلامی ایران در کشور غنا، خاطرنشان کرد: زحمات و تلاش های جمهوری اسلامی ایران، تنها گوشه ای از برکات امام راحل برای مسلمانان غنا است.

وی با بیان این که اثرات خدماتی که برای رضای الهی باشد، ماندگار تر خواهد بود، یادآور شد: نوع خدمات جمهوری اسلامی ایران به ملت غنا تفاوت زیادی با خدمات سایر کشورها دارد، ایران اسلامی با راه اندازی مراکزی چون؛ دانشگاه اسلامی غنا، ایران کلینیک و دفتر جهاد، سعی می کند تا جوانان را با علوم روز دنیا آشنا نموده، وضعیت بهداشتی و کشاورزی غنا را توسعه دهند؛ اثرات فعالیت­ های صورت گرفته در کشور غنا، بلند مدت و  بسیار مشهود است.

در بخش پایانی این مراسم، سلیمانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در غنا، ضمن عرض تسلیت سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره)، به گوشه ای از تأثیرات رهبر فقید انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف داخلی و بین المللی اشاره نمود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha