جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فضای مجازی

حوزه/ اولین نشست کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات سومین همایش فضای مجازی پاک در سالن جلسات معاونت فرهنگی و تبلیغی دفترتبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، نشست واحد اطلاع رسانی و تبلیغات سومین همایش فضای مجازی پاک با حضور اعضای این کمیته در سالن جلسات معاونت فرهنگی تبلیغی دفترتبلیغات اسلامی برگزار شد.

رمضانعلی بذر افشان مدیر اطلاع رسانی معاونت فرهنگی تبلیغی طی سخنانی در این نشست، پیشنهاداتی در زمینه اجرای همایش و اطلاع رسانی ارائه داد و گفت: اطلاع رسانی جلسات برگزار شده، ارائه سوابق نشست ها، مشخص نمودن وظایف کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات، تهیه چک لیستی از کلیه فعالیتهای قبل، حین و بعد همایش، ایجاد بانک اطلاعاتی ازفعالان و علاقه مندان این عرصه، ارسال و توزیع پوستر ها در مراکز مختلف مثل مدارس علمیه سراسر کشور، برگزاری نشست خبری اعلام فراخوان، انجام مصاحبه هایی از مجریان و داوران، استفاده از ارسال پیامک متنی و صوتی، بهره گیری از رسانه های صدا و سیمای استانی و مطبوعات مکتوب و الکترونیک، انتشار اطلاعیه های همایش در مطبوعات خود دفتر تبلیغات اسلامی، دیدار و مصاحبه با علما و مراجع جهت فرهنگ سازی، از جمله اقداماتی است که باید در زمینه برگزاری این همایش انجام شود.

وی افزود: اکنون مقدمات برپایی نمایشگاه و کارگاه های تخصصی آماده شود و مرز بین همایش اصلی فضای مجازی پاک و دیگر همایش ها مشخص شود.

*ضرورت ارتباط گیری با دانشگاه ها

در ادامه این نشست نیز، حجت الاسلام براتی مسئول دفتر معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با ارائه پیشنهاداتی در زمینه اجرای همایش و اطلاع رسانی گفت: جلسات ثابتی تشکیل شود و فعالیتهای صورت گرفته در آن گزارش گردد و ارتباط گیری با دانشگاه هایی که قبلا در این موضوع همایش هایی را برگزار کرده اند و با افراد مرتبط دولتی و  شوری و مشهور در این خصوص و تهیه نظرات آنان صورت بگیرد.

وی افزود: کانال تلگرامی برای اطلاع رسانی عمومی از همایش ایجاد شود و نشریاتی پیش از همایش چاپ و توزیع گردد.

*آمادگی روابط عمومی برای برگزاری برنامه ای در شأن دفتر

حجت الاسلام نوروز نژاد مدیر روابط عمومی دفترتبلیغات اسلامی نیز در این نشست با اعلام آمادگی کامل روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی جهت همکاری در برگزاری با  شکوه این همایش گفت: در هر بخشی که احساس شد روابط عمومی می تواند کمک کند حتما آماده همکاری هستیم زیرا این برنامه ملی و بین المللی است و روابط عمومی بر برگزاری این برنامه در شأن دفترتبلیغات اسلامی تاکید دارد.

وی افزود: در بخش درون سازمانی در وصال، چارگون، پورتال دفتر، نشریه پیام روز و در بخش برون سازمانی با استفاده از ظرفیت های روابط عمومی حاضر به همکاری در زمینه برگزاری اطلاع رسانی همایش هستیم.

مدیر روابط عمومی دفترتبلیغات اسلامی ادامه داد: روابط عمومی با توجه به امکاناتی که در اختیار دارد می تواند علاوه بر بخش اطلاع رسانی، در هماهنگی با شخصیت های حوزوی جهت انجام مصاحبه، هماهنگی و برگزاری نشست خبری اعلام فراخون همایش، طراحی بنر، تهیه ویژه نامه و ... همکاری کند.

*ضرورت بهره مندی از رهنمودهای مراجع عظام تقلید

در ادامه این نشست نیز اباذر جعفری مدیرکل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین معاونت فرهنگی و تبلیغی دفترتبلیغات اسلامی با تشریح ساختار همایش به نتیجه گیری پیشنهادات همکاران پرداخت و گفت: در اولین فرصت تیزر رادیویی و تلویزیونی، طراحی و رایزنی هایی برای پخش صورت خواهد گرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه بحث فضای مجازی برای مراجع عظام، بحث مهمی است، امیدواریم بتوانیم از اوایل مهر ماه با اعضای هیئت علمی به حضور مراجع برسیم و از رهنمودهای آنان بهره مند شویم.

مدیرکل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین معاونت فرهنگی و تبلیغی دفترتبلیغات اسلامی با اشاره به توانمندی های روابط عمومی دفترتبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: نیازمند همکاری این اداره در بخش اطلاع رسانی همایش، ارتباط با رسانه ها و... به منظور برگزاری باشکوه تر همایش هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha