پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
وهابیت

حوزه/ عضو انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم تاکید کرد: حوزه های علمیه شیعی باید بکوشند که ریشه و زمینه های انحراف تاریخی وهابیت را برای عموم مسلمین تبیین کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید قاسم رزاقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به واقعه شوم هشتم شوال، سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع توسط وهابیون اظهار داشت: قبل از هر چیز ما باید به ریشه یابی فکری و تاریخی جریان وهابیت به یک جریان انحرافی و باطل در جهان اسلام بپردازیم تا بعد ببینیم که چطور می شود با آن به مقابله برخاست.

وی افزود: همین تکفیری ها و داعش و دیگران که این گونه در کشورهای اسلامی، جنایت می کنند ریشه در افکار وهابیت خبیث دارند که خود از اندیشه ابن تیمیه ها الهام گرفته است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی همچنین با اشاره به فعالیت بسیار زیاد وهابیون در عرصه رسانه ای و فضای مجازی گفت: ما نیز باید از طریق فضای مجازی و رسانه ها به شبهات فکری و اعتقادی آنها پاسخ داده و از مکتب حقه اهل بیت(ع) به سهم خود دفاع کنیم.

وی افزود: امروز صهیونیست ها واستکبار جهانی با حمایت پیدا و پنهان از گروه های تکفیری و وهابی همچون داعش به اسلام هراسی مشغول هستند و می خواهند قرائت نادرست و خشن و ناموجه این گروه ها را به عنوان چهره واقعی از اسلام به مردم دنیا معرفی کنند.

وی گفت: ما اخیراً یک کتابی ترجمه کرده ایم که به عنوان صنعت اسلام هراسی که نویسنده آن یک فرد غربی است که وی در این کتاب به طور مستند این را مطرح می کند که با چه اهداف مالی و فکری و سیاسی و اقتصادی دنبال این اسلام هراسی هستند

این محقق و پژوهشگر حوزوی بیان داشت: آنچه مورد انتظار است این که ریشه های تاریخی و زمینه انحراف وهابیون باید مستند به گزارش های تاریخی برای مسلمین بیان شود و این وظیفه مهم حوزه های علمیه شیعه است.

وی گفت: از سویی اهداف استعماری در حمایت از این جریان باید مشخص و تبیین شود که در این خصوص مطالعات خاورشناسان نشان می دهد که غربی ها از دیرباز هدفشان این بوده است که با ایجاد و تقویت گروه های ضاله چون داعش و القاعده، چهره نادرستی از اسلام به جهان معرفی کنند

وی افزود: امروز بخشی از آن فعالیت ها را می توان معرفی اسلام های موازی و چهره های جدیدی از اسلام بدانیم

حجت الاسلام و المسلمین رزاقی همچنین خاطرنشان کرد: البته ما حوزویان باید پاسخ عقلانی به نگاه پوچ وهابیت بدهیم و با استدلال و منطق به عموم مسلمین بگوییم که حرف های وهابیون و علمای آن ها هیچ وجاهت دینی و شرعی ندارد به خصوص در زمینه مساله شفاعت و زیارت قبور مطهر اهل بیت(ع).

وی در خاتمه گفت: از سویی به لحاظ اجتماعی و سیاسی ، آثار اندیشه شوم وهابیت را باید به مسلمین گوشزد کنیم تا آن ها با شناخت این جریان از آن تبری بجویند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha