شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
هفته نامه افق حوزه

حوزه/ چهارصدو هفتاد ویکمین شماره هفته نامه "افق حوزه" با رویکرد انعکاس اخبار حوزوی و نشر آراء مراجع، علماء و فضلا منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» هفته نامه "افق حوزه" در مباحثی چون: «در آیینه اخبار»، «بین الملل»، «درس اخلاق»، «فرزانگان»، «آثار ماندگار»، «رواق شهیدان»، «کرسی اجتهاد»، «فقه و زندگی»، «پرس ‌وجو» و «افق خانواده» به ارائۀ مطالب می پردازد.

برخی از عناوین در شماره جدید این نشریه عبارتند از: «زمینه هجرت اساتید و طلاب به شهرستان‌ها فراهم شود»، «آغاز ثبت ‌نام جشنواره علامه شعرانی‌ (ره)»، «آزمون اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن برگزار می ‌شود»، «از اجرای طرح «جهاد تربیتی» تا تدوین نظام جامع تهذیبی»، «زمینه هجرت اساتید و طلاب به شهرستان ‌ها فراهم شود»، «نشست هم ‌اندیشی مدیران حوزه‌ های استانی در قم»، «تمدید عضویت سه تن از فقهای شورای نگهبان با حکم رهبر معظم انقلاب»، «بایسته ها و انتظارات از حوزه امروز»، «چرا دختران زودتر از پسران مکلف می شوند؟»

* درس اخلاق آیت الله شیخ محمدتقی آملی (ره)

شماره جدید نشریه "افق حوزه" درس اخلاق مرحوم آیت الله شیخ محمدتقی آملی (ره) با عنوان "تائبین" را ارائه می دهد. وی در بیانی رسا تائبین را به چهار دسته تقسیم کرده و عنوان می کند:

* دسته نخست صاحبان نفس مطمئنه اند. آن ها ابواب معاصی را به روی خویش سد کرده اند؛ یعنی عزم بر ترک جمیع معاصی کرده اند...

* دسته دوم از تائبین کسانی اند که به سبب غلبه شهوات، از ایشان معصیت صادر می شود لکن در حین معصیت متأسف و خائف اند و پس از آن نیز تائب اند و عزم بر ترک معصیت هم می کنند و جبران مافات نیز می نمایند؛ این ها صاحبان نفس لوامه اند....

* دسته سوم از تائبین، صاحبان نفس مسوفه یا مسوله اند. تسویف در لغت به معنای وعده دادن به خود است؛ مثل این که بگوید: فعلا این کار را می کنم و بعد توبه می کنم. در روایت است که اکثر اهل جهنم اهل تسویف اند که توبه را عقب می اندازند...

* دسته چهارم از تائبین کسانی هستند که به تمام اعمال نیک پشت پا زده اند و اصلا به فکر توبه و چاره جویی کارشان نیستند. این ها صاحبان نفس اماره اند...

برخی از عناوین " افق خانواده" عبارتند از: «مهارت هایی که یک نوجوان باید فراگیرد»، «تزلزل در بنیان خانواده نتیجه استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی است»، «آسیب های شدید ناشی از گرما»، «شنا و دردسرهای بیماری زا!»، «تازه های علمی: تشخیص آلزایمر از روی چشم».

علاقه مندان جهت تهیه نشریه به نشانی: قم، بلوار جمهوری، کوچه 2، پلاک 15 مراجعه کرده و یا با شماره تلفن: 02532900538 تماس بگیرند.

پایگاه اطلاع رسانی هفته نامه به نشانی: www.ofoghhawzah.ir در دسترس کاربران قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha