شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
هفته نامه افق حوزه

حوزه/ چهارصدو هفتاد و ششمین شماره هفته نامه "افق حوزه" به همراه ضمیمه «افق خانواده» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» هفته نامه "افق حوزه" در مباحثی چون: «در آیینه اخبار»، «بین الملل»، «درس اخلاق»، «فرزانگان»، «آثار ماندگار»، «رواق شهیدان»، «کرسی اجتهاد»، «فقه و زندگی»، «پرس ‌وجو» و «افق خانواده» به ارائۀ مطالب می پردازد.

برخی از عناوین در شماره جدید این نشریه عبارتند از: «نیازهای فرهنگی کشور برنامه ریزی و فعالیت بیشتری می طلبد»، «اقتصاد مسئله اول کشور است»، «حمایت علمای اهل سنت از شیخ عیسی قاسم»، «تربیت طلبه را به مدارس بسپاریم کار ستاد نظارت است»، «ضرورت ایجاد شبکه ملی اطلاعات در فضای مجازی»، «اگر مراکز مذهبی آباد نباشد فساد زمین را دربرمی گیرد»، «آیا تنها با امام غایب هدف آفرینش محقق می شود؟»، «سنت های اصیل حوزه باید حفظ شود».

* درس اخلاق آیت الله شیخ محمد تقی آملی (ره)

آیت الله شیخ محمد تقی آملی (ره) در درس اخلاق با عنوان "مقام صبر" اظهار می دارند: روایتی از نبی مکرم اسلام (ص) منقول است که آن حضرت از گروهی از اصحابش می پرسند در سیر و سلوک معنوی به کجا رسیده اید؟ آن ها به حضرت عرض کردند: ما مقام ایمان را واجد شده ایم. حضرت فرمود: علامت ایمان شما چیست؟ گفتند: این که در موقع بلا صابریم؛ در هنگام نعمت شاکر و در وقت جریان قضا و قدر الهی راضی هستیم. زیرا مقدرات را از جانب محبوب می دانیم. حضرت فرمودند: قسم به پروردگار کعبه که شما مؤمن هستید.

بنابراین کسی که به این درجه و مقام رسید، ابدا فکر تنگی و فراخی روزی را نمی کند؛ زیرا می داند که همه از جانب حق است و هر چه که او مرحمت می فرماید، راضی می باشد.

اگر درد می دهد یا درمان و اگر وصل می دهد یا هجران، من همه را دوست دارم و این مرتبه از رضا باید در انسان پیدا شود که مستلزم ایجاد دو مقدمه علمی و عملی است:

اما مقدمه علمی اش آن است که باید دانست که پیشامدها برای اشخاص، همه از طرف خداست و اصولا کارها باید به حق متعال استناد داده شود؛

و مقدمه عملی اش نیز آن است که باید محبت به خدا داشت. پس چون این دو مقدمه تحقق پیدا کند، آن وقت هر ناملایمات و هر مصیبتی نزد محب محبوب است.

برخی از عناوین " افق خانواده" عبارتند از: «پدر شدن موجب خوش اخلاقی مردان می شود»، «خودشیفتگی را از خود دور کنیم»، «از زبان مشاور: امنیت روانی دختران مجرد»، «تعطیلی معادل سستی و تنبلی نیستم، «طب ناب: این تپش قلب، عصبی است»، «نکته: ضریب هوشی بالا خالی از دردسر نیست».

علاقه مندان جهت تهیه نشریه به نشانی: قم، بلوار جمهوری، کوچه 2، پلاک 15 مراجعه کرده و یا با شماره تلفن: 02532900538 تماس بگیرند.

پایگاه اطلاع رسانی هفته نامه به نشانی: www.ofoghhawzah.ir در دسترس کاربران قرار دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha