جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ردشمس، ماجرای بازگشت خورشید برای امیرالمومنین

حوزه / تحقیق تاریخی، اعتقادی و نجومی در ماجرای بازگشت خورشید برای امیرالمومنین(علیه السلام) به قلم محمدصادق انصاری به رشته تحریر درآمده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در کتاب حاضر به سه معجزه از جنس آفتاب وجود دارد که فقط برای امیرالمومنین علی بن ابی طالب(ع) به وقوع پیوسته است.

در رد شمس ،معجزه ای عظیم با یک اشاره علوی پیش چشمان مردم تحقق یافته به گونه ای که حتی دشمنانش بدان اعتراف کرده و انگشت حیرت به دندان گرفته اند، آن هم نه یک بار که سه بار: یک بار با حضور پیامبر(ص) در مدینه در مسجد فضیخ و بار دیگر در کربلا در راه صفین، و بار سوم در سرزمین بابل در بازگشت از نهروان.

تقسیم بندی بخش های کتاب

بر اساس نیازهای بحث رد شمس و اهدافی که ذکر شد، کتاب حاضر در هفت بخش تدوین شده است: در بخش اول سه معجزه رد شمس به صورت داستان کامل تاریخی نقل شده است. در بخش دوم به ذکر متن روایات رد شمس و بررسی و تحلیل آنها اختصاص دارد. بخش سوم شواهد قرآنی و روایی برای رد شمس را جمع آوری و تدوین کرده است. در بخش چهارم پاسخ شبهات رد شمس ارائه شده. ارتباط رد شمس به علم نجوم و ستاره شناسی جدید بخش پنجم کتاب را تشکیل می دهد. در ششمین بخش کتاب اسناد و منابع مربوط به واقعه را آورده شده و در آخرین بخش به جغرافیای محل رد شمس پرداخته شده است.

علاقه مندان به تهیه این کتاب می توانند به قم مجتمع ناشران طبقه ششم واحد 622 مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با  شماره تلفن 09127596194 تماس حاصل فرمایند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha