شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حسن ریاحی

حوزه/ عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تهران بر ضرورت ایجاد گفت وگو میان هنرمندان و حوزویان تأکید کرد و گفت: کار با جوانان در زمینه فلسفه هنر می‌تواند بسیاری از گره‌ها را باز کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر حسن ریاحی عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، معتقد است: در حال حاضر پرسش‌هایی برای موزیسین‌ها و پرسش‌هایی هم قطعاً برای علما و فقها وجود دارد که پاسخ آنها مشخص نیست و در این شرایط شکل‌گیری جریانی از گفتگو میان هنرمندان و فقها مهمترین اتفاقی است که می‌تواند بیفتد و به روشن شدن پاسخ این پرسش‌ها کمک کند.

 وی افزود: به عقیده من اثری که می‌تواند به طور مشخص در رابطه با موسیقی داشته باشد از این جهت است که در حال حاضر پرسش‌هایی برای موزیسین‌ها و پرسش‌هایی هم قطعاً برای علما و فقها وجود دارد که پاسخ آنها مشخص نیست. در این شرایط شکل‌گیری جریانی از گفتگو میان هنرمندان و فقها مهمترین اتفاقی است که می‌تواند بیفتد و به روشن شدن پاسخ پرسش‌هایی مانند اینکه فقه چگونه می‌تواند در وضعیت فعلی هنر کشور اثرگذار باشد و به پیشبرد هنر کمک کند یا به طور مشخص در امر موسیقی گره‌گشایی کند، کمک نماید.

 حسن ریاحی، مدیر گروه موسیقی دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی ادامه می دهد:‌تا به حال چنین فضایی وجود نداشته که هنرمندان و روحانیون راجع به این مسائل با هم گفتگو کنند. طبیعتاً طرح موضوعی مانند فقه هنر می‌تواند در این راستا اثرگذار باشد و حتماً از طریق گفتگو می‌توان به نتیجه‌ای رسید.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha