پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام رفیعی

حوزه/ مدیر گروه شیعه شناسی جامعة المصطفی(ص) العالمیة، با تأکید بر ترویج راستگویی و صداقت در جامعه گفت: اعتماد متقابل ملت و دولت، راه حل بسیاری از مشکلات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی، عصر شنبه (9 مردادماه 95) در مراسم بزرگ سالروز شهادت امام صادق(ع) که با حضور علما و اقشار مختلف مردم، در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شهر ری برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(علیه السلام)، اظهار داشت: سیره و سبگ زندگی امام صادق(ع) باید مورد توجه آحاد مردم قرار گیرد.

وی با بیان این که چند نکته مهم در زندگی امام صادق(ع) حائز اهمیت بود، گفت: ذکر دائم و رابطه با خدا یا همان سیره عبادی، همچنین رابطه با مردم یا سیره اجتماعی، و در نهایت رابطه و برخورد با دشمن یا همان سیره سیاسی از نکات شاخص و قابل توجهی است که در زندگی امام ششم وجود دارد.

این استاد حوزه، با بیان این که سبک زندگی یک انسان مؤمن و انقلابی زمانی مورد تایید ائمه(ع) می‌باشد که در سه بعد مذکور قوی و رشد یافته باشد، گفت: در دوران معاصر ما سبک زندگی حضرت امام خمینی(ره) این گونه بود.

وی افزود: وقتی خانواده شهدا و سایر اقشار مردم به دیدار حضرت امام خمینی(ره) می رفتند، با مهربانی آن‌ها را نوازش می‌کردند و  به حرف‌ها و درد و دل‌های آن‌ها گوش می‌دادند؛ و همین امام(ره) فریاد می زند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند؛ و همان امام(ره) در نیمه های شب خالصانه و عاشقانه به مناجات با معبود بپا می خواست و لذا در همه این سه بعد شاخص و ممتاز بودند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه عبادت در اسلام صرفاً محدود به نماز و روزه نیست، اظهار داشت: عبادت در اسلام خیلی گستردگی دارد و ما می توانیم با تمام اعضای بدن مان بسیاری از عبادات را انجام بدهیم.

وی اضافه کرد: گمان خوب به خدا داشتن، نگاه به عالم و والدین، گوش دادن به سخنرانی علما، کنترل خشم، کنترل زبان، مهربانی با همسر و فرزندان و ... ، همه این ها جزء عبادات هستند؛ بنابراین عبادت مفهوم بسیار عامی دارد و صرفاً به برخی عبادت‌های خاص تعلّق ندارد.

این استاد حوزه در ادامه سخنان خود بر اعتماد متقابل ملت و دولت به یکدیگر تاکید کرد و گفت: خوب است که هم دولت در قبال مردم و هم مردم نسبت به یکدیگر حرف حق را بگویند، و راست گویی را در جامعه ترویج دهند؛ در روایات هم آمده است که خوب بودن یک مؤمن را از راست گویی و امانت داری اش بسنجید.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در پایان با انتقاد از افزایش آمار طلاق در کشور، گفت: یکی از مهمترین دلایل این گونه معضلات اجتماعی عدم اعتماد در جامعه است و راه حل همه این مشکلات جز در راستگویی و صداقت نیست.

 42/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha