جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 390959
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
حجت‌الاسلام والمسلمین عسگر فعال‌آذر

حوزه/رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل سنت استان آذربایجان‌غربی از تحصیل سه هزار روحانی اهل سنت در این استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین عسگر فعال‌آذر در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه اطلاع‌رسانی صحیح و روشن در جامعه سبب افزایش آستانه تحمل مردم می‌شود، اظهار داشت: اگر آستانه صبر مردم بالا رود، بسیاری از مشکلات جامعه مرتفع و بصیرت افزایی می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه  548 طلبه به صورت رسمی و غیررسمی در 6 مدرسه فعال در سطح استان ویژه روحانیت اهل سنت در زمینه تربیت و آموزش معارف دین فعالیت می کنند، افزود: هم چنین سه هزار روحانی و طلبه سنی مذهب در سطح این منطقه در حال تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه تمامی مساجد اهل سنت به صورت دائمی دایر است گفت: در این زمینه نمازهای جماعت با حضور ماموستاها و روحانیون که برای هر مسجد مازاد نیروی مبلغ وجود دارد، برگزار می شود و فعالیت‌های فرهنگی در آن انجام می‌گیرد.

رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل سنت استان آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه هم‌اکنون تعداد بسیار اندکی در جامعه به گروه‌های تکفیری پیوسته و فریب آنها را می خوردند، گفت: با وجود مشکلات عدیده اشتغال در جامعه و با وجود اینکه گروه‌های تکفیری و سلفی برای جذب افراد، پول‌های هنگفتی پرداخت می‌کنند، اما خوشبخانه فعالیت آنها تاکنون اثربخش نبوده و مردم این منطقه دوستدار ایران اسلامی هستند.

وی، آذربایجان‌غربی را سرزمین اقوام، ادیان و مذاهب دانست و اظهار داشت: خوشبختانه از دیرباز شاهد کمترین چالش و مشکل دینی و مذهبی در استان بوده و مشکلی در این منطقه وجود ندارد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha