سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کلام

حوزه/ دبیر انجمن علمی کلام حوزه علمیه اصفهان از برگزاری مراسم دومین افتتاحیه مدرسه کلام امامیه به همت معاونت آموزش حوزه علمیه و انجمن کلام با پیام آیت الله العظمی مظاهری خبر داد.

حجت الاسلام محمد حسین منتظری در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با اعلام این خبر گفت: مدرسه تابستانی کلام امامیه دومین سال است که در اصفهان به همت حوزه علمیه اصفهان و انجمن کلام به فعالیت می پردازد؛ این مرکز اقدام به برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزشی تخصصی برای آشنایی علاقمندان به رشته ها و فیلدهای علمی حوزه می کند.

وی در خصوص شیوه فعالیت این مدرسه گفت: این مدرسه در فصل تابستان و در هفته به مدت سه روز اقدام به برگزاری کلاس نموده و از حضور برترین اساتید کلام و دانش کلام کشور بهره می برد، تابستان امسال اساتیدی همچون حجج الاسلام والمسلمین برنجکار،  محمد تقی سبحانی و  عبدالحسین خسرو پناه که در بحث کلام امامیه با گرایش های مختلف کار می کنند، مدرسان مدرسه کلامیه خواهند بود.

مسئول دفتر انجمن کلام اسلامی اصفهان ادامه داد: رویکرد جاری مدرسه تابستانی کلام امامیه باتوجه به مسائل فکری و فرهنگی اصفهان بحث نظریه امامت و تبیین ابعاد نظریه امامت انتخاب شد.

وی با اعلام افتتاح مدرسه کلام در تاریخ 25 مرداد ماه بیان داشت: برنامه های این مدرسه  با پیام آیت الله العظمی مظاهری در مدرسه علمیه امام صادق (ع) آغاز شده و سخنران افتتاحیه حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی میرباقری، رئیس فرهنگستان علوم قرآنی قم می باشد؛ همچنین از اساتید فعال و برجسته کلام حوزه علمیه اصفهان نیز در این مراسم تجلیل می شود.

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه  برنامه های نشست به مدت سه روز ادامه خواهد داشت گفت: در طول سه روز برگزاری نشست های مدرسه کلام امامیه، کارگاه های علمی مختلف برگزار می شود؛ همچنین در روز نخست نظریه های امامت و امامیه بررسی خواهد شد.

وی ادامه داد: روز دوم نیز برنامه با موضوع رابطه قرآن و امام در حوزه حجیت و فهم پیگیری شده و رابطه بین قرآن و معصوم بررسی می شود.

دبیر انجمن کلام حوزه علمیه اصفهان گفت: همایش در روز سوم به بررسی علم امام پرداخته که موضوعاتی چون علم امام در قرآن و روایات و علم امام در دیدگاه متکلمان و فیلسوفان امامیه  در آن مطرح می شود.

دبیر علمی برگزاری مدرسه کلام امامیه در خصوص شرکت کنندگان در این برنامه گفت: پذیرش داوطلبان از میان متقاضیان در سطح دکتری و کارشناسی ارشد سطوح 3 و 4 حوزه انجام پذیرفت، در این دوره 75 شرکت کننده از 7 استان کشور حضور خواهند داشت و پس از شرکت در دوره گواهی معتبر علمی از طرف انجمن کلام حوزه علمیه اهدا می شود.

وی ادامه داد: در برگزاری این  برنامه انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه دفتر اصفهان، معاونت آموزش و پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه اصفهان، مرکز تحققیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان و دانشگاه معارف قرآن و عترت اصفهان همکاری دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha