چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام محمد حسن رحیمیان

حوزه/ تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: متولیان امور قرآنی باید هر مقدار که قرآن می خوانند و می فهمند ابتدا خود را به انوارآن آراسته کنند و سپس منّور شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،  حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن رحیمیان در جمع مدیران دارالقرآن های کشور اظهارداشت: هدف اصلی تاسیس مسجد برای ظرفیت سازی و هدایت و پیوند جامعه اسلامی با خداوند متعال و قرب الی الله و حرکت در صراط مستقیم می باشد و همسویی و همراهی با قرآن بدون تردید همین هدایت گری و قرب الی الله را به همراه دارد.

تولیت مسجد مقدس جمکران افزود: تلاش برای قرآن نعمت بزرگی است که نصیب هر کسی نمی شود، نعمت ها و توفیقات اگر مسبوق به سابقه نبود اینگونه برای افراد رقم نمی خورد و برای کسی پی نمی آمد، بنابراین اگر خوب کاووش کنید زمینه در یک پیشینه خاصی بوده است و البته هر چقدر نعمت بزرگ تر باشد سوال از آن سخت تر می شود، مانند نعمت اسلام، ایمان، پیامبر(ص)، ائمه اطهار(ع)، نعمت جمهوری اسلامی ، نعمت ولایت که جای شکرگذاری آن در طول زندگی و عمر ما باید جاری باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان خاطرنشان کرد: اینکه خداوند توفیقی به ما داده است که در عصر سلجوقیان، یا حکام ظالم دیگر اعصار نبوده ایم جای شکر فراوان دارد، اینکه در دوران ستم شاهی نیستیم و تا چشم باز کرده ایم نعمت انقلاب اسلامی و ولایت فقیه را شامل حال ما کرده است.

وی ادامه داد: امروز بیایید مقایسه کنیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که در راس آن وجود مبارک مجتهدی عالم، عادل و نایب امام زمان(عج) قرار دارد یا نظام طاغوت پهلوی با آن فساد های که داشتند یا رژیم صدام که تاریخ سرنوشت آنان را نشان داد.

وی بیان داشت: جمهوری اسلامی و ولایت فقیه نعمتی ارزشمند و مقدسی است که خداوند متعال شامل حال ما کرد و همه وظیفه داریم علاوه بر شکرگذاری این نعمت الهی پشتیبان واقعی این نظام و ولایت فقیه باشیم، نه مثل کسانیکه که منافقانه دم از ولایت فقیه می زنند، ولی در عمل عکس رهنمودها عمل می کنند و نهایت کار آنان چیزی جزء رسوایی نیست.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به دلبستگی و انس امام خمینی (ره) با قرآن خاطرنشان کرد: حضرت امام (ره) در ماه های عادی سال یکبار قرآن را ختم می کردند و در ماه مبارک رمضان 3 بار ختم قرآن داشتند و حتی یک تعداد ختم قرآن هم به دیگران می دادند که بنده وخانواده ام بارها این توفیق شامل حال مان شده بود که به خواست امام خمینی(ره) و با نیتی که ایشان داشتند قرآن را ختم کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرازهایی از توصیه های مقام معظم رهبری پیرامون بحث قرآن و توجه به آن اظهارداشت: معظم له در بسیاری از ملاقات ها و بیاناتشان بر توجه بیش از پیش به قرآن تاکید داشته اند و نکاتی را همیشه گوشزد می کنند.

وی گفت: یکی از نکاتی که مقام معظم رهبری پیرامون قرآن و اهمیت آن دارند آن hست که؛ هر مقداری که قرآن می خوانید سعی کنید بفهمید و در آن تدّبر داشته باشید، تلاوت قرآن مقدمه است برای فهمیدن قرآن، حال اگر قرآن را می خوانید و می فهمید برای این نیست که فورا برای دیگران بیان کنید، بلکه باید بخوانید، بفهمید و سعی کنید خودتان را آراسته به نور قرآن کنید، وقتی که قرآن را بفهمید و بتوانید مفاهیم و معارف آن را در خودتان محقق کنید منّور به نور خدا خواهید شد و سپس می توانید نورافشانی کنید.

تولیت مسجد مقدس جمکران در پایان اظهارداشت: قبل از تعلیم دیگران خودتان قرآن را تلاوت کنید و نسبت به قرآن و درک عمیق تر آن اهتمام داشته باشید، همچنین نسبت به جذب معارف و انوار قرآن در وجود خودتان بیشتر تلاش کنید.

انتهای پیام    313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha