جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام صالحی خوانساری

حوزه/ با انکار غدیر و ولایت امیرالمومنین(علیه السلام) در سقیفه به بشریت خیانت شد، خدای متعال به خاطر ایمان به ولایت و امامت به ما نعمت، قدرت، عزت و عظمت بخشیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری سه شنبه شب در جمع نمازگزاران مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه خدای متعال بنی آدم را گل سرسبد خلقت معرفی کرده است، اظهارداشت: این جایگاه به واسطه امامت و ولایت به انسان‌ها داده شده و خدای متعال در قرآن کریم می‌فرماید در روز قیامت هر کس نزد من می‌آید با امامش آن را پذیرا خواهیم بود.

وی ادامه داد: اگر انسان با امام حق آمد نامه عملش در دست راستش خواهد بود، ولی اگر حق را شناخت و آن را منکر شد و خود را به دست باطل سپرد در قیامت نامه عملش به دست چپ داده خواهد شد.

این خطیب حوزوی با اشاره به اینکه با انکار غدیر و ولایت امیرالمومنین(علیه السلام) در سقیفه به بشریت خیانت شد، بیان کرد: یکی از اندیشمندان غربی گفته است، اگر این خطیب قوی هم اکنون زنده بود و قدم بر منبر مسجد کوفه می گذاشت، می‌دیدید آن مسجد بزرگ موج می‌زد از سران اروپا تا از دریای سرازیر علمش استفاده کنند و این ذی حق را بی حق کردن خیانت به بشریت است.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری با بیان اینکه خدای متعال به خاطر ایمان به ولایت و امامت به ما نعمت، قدرت، عزت و عظمت بخشیده است، ابراز کرد: پیامبر فرمود: «انّی تارکٌ فیکم الثِّقلَین کتاب اللهِ و عترتی ما ان تمسّکتم بهما لن تضلّوا ابداً لن یفترقا حتّی یردا علیّ الحوض» یعنی حضرت وقتی از میان ما رفتند، ادامه وجود مبارکشان در این دو نورِ حقیقت باقی می ماند. اگر ارتباط ما با این دو رشته قطع شد، ارتباط ما با نبی مکرم قطع شده است. آیه نور ناظر به خلقت و هستی نیست بلکه ناظر به جریان هدایت است.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha