دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه کاشان با حضور مدیر حوزه های علمیه

حوزه/ دلیل این که دشمنان در طول ۱۵ قرن تلاش کردند تا امامت و مرجعیت شیعی را از بین ببرند، ولی تا الان موفق نشده اند و مرجعیت تاکنون درخشیده است، به خاطر همان ابزار "فقه النفس" است که خود را به آن تجهیز کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کاشان، آیت الله نمازی، پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه کاشان،با تاکید بر اینکه حوزویان برای تاثیر گذاری بیشتر و بهتر نباید تنها به یادگیری الفاظ در موضوع های مختلف بسنده کنند، گفت: یکی از مهمترین مسائل در حوزه، تعلیم "فقه النفس" است.

نماینده ولی فقیه درکاشان با بیان اینکه  تعلیم "فقه النفس" یکی از مشکل ترین علوم ها است، افزود: دلیل این که دشمنان در طول 15 قرن تلاش کردند تا  امامت و مرجعیت شیعی را از بین ببرند، ولی تا الان موفق نشده اند و  مرجعیت تاکنون درخشیده است، به خاطر  همان ابزار "فقه النفس" است که خود را به آن تجهیز کرده اند.

 امام جمعه کاشان با بیان اینکه مرجعیت شیعه به دلیل ابزار "فقه النفس" در جهان پیام دارد و نمونه آن دو پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی است، ابراز داشت: حوزویان نباید به خواندن چند فرمول در ابعاد مختلف اصولی و فقهی اکتفا کنند، بلکه این الفاظ و فرمول مقدمه ای برای یک عمل و فعالیت مهمتر یعنی طهارت و پاکی نفس، روح و جسم و داشتن تقوا است.

 آیت الله نمازی با تاکید بر این که اگر حوزوی مسلط به این علوم باشد، همانند مرجعیت و بزرگان شیعی در طول قرون گذشته فریب نخواهد خورد، تاکید کرد: اگر مرجعیت شیعه فریب نمی خورد، چون عاشق و دلباخته و عارف به خدای متعال است و به هیچ چیز غیر از باری تعالی دل نمی بندد و دل نبسته و حاضر نیست­ لحظه­ ای رضایت به خدا را به غیر او عوض کند.

تعلیم فقه النفس در حوزه تقویت شود

وی با تاکید بر اینکه باید این روحیه در حوزه ها تقویت شود، گفت: اگر امام راحل و بزرگان دیگر توانستند با علم و انقلاب خود، دنیا را تحت تأثیر قرار دهند به دلیل آن بود "فقه النفس" را محور قرار دادند و تنها به خواندن الفاظ و فرمول اکتفا نکردند.

اطلاع رسانی جدی گرفته شود

آیت الله نمازی در پایان گفت:  اگر می خواهیم  عالم به معنای واقعی شویم باید در کنار تعلیم و تربیت و اخلاق عملی، از مسائل روز کشور و جهان آگاهی داشته باشیم و به همین دلیل لازم است در مدارس علمیه جایگاهی به نام اطلاع رسانی تاسیس شود تا طلاب جوانان در جریان اتفاقات مهم جامعه جهانی قرار گیرند.   

انتهای پیام

 

    

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha