سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام امیرحسین فرجی

حوزه/ کارگاه تلبس حوزه علمیه کاشان با حضور ۱۲۰ نفر از طلاب مدارس این شهرستان، دردو مرحله برگزار شد.

حجت الاسلام امیر حسین فرجی ، در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری«حوزه» با اشاره به برنامه های آتی حوزه علمیه کاشان اظهار داشت: یکی از برنامه های مهمی که طی چند سال اخیر با استقبال خوب طلاب در حوزه کاشان برگزار می گردد، کارگاه تلبس است که مقدمه ای برای معمم شدن می باشد.

وی با اشاره به لزوم تقویت و ترویج فرهنگ زی طلبگی و آشنایی طلاب با شئونات طلبگی، گفت: کارگاه تلبس با هدف دانش افزایی طلاب در زمینه های بیان و شیوه های احکام، آداب معاشرت، رعایت شئونات طلبگی، مسائل خانوادگی، ارتباط با مخاطب و آشنایی با وظایف طلبه بعد از ملبس شدن برگزار می شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه کاشان با بیان اینکه لباس روحانیت  از جمله نمادهایی است  که می تواند انسان ها را به آن جذب نماید، افزود: طلاب برای پوشیدن این لباس باید مراحلی را پشت سر بگذارند تا بتوانند جایگاه آن را حفظ کنند.

وی، شرکت طلاب در این کارگاه برای دریافت مجوز تلبس را ضروری خواند و  گفت: در این کارگاه از اساتید حوزه علمیه قم نیز استفاده گردید.

به گفته حجت الاسلام فرجی ، این کلاس ها به صورت کارگاهی برگزار و طلاب در آن با موضوعات مختلف دیگری  چون توجه به تجوید و لحن و قرائت، روش سخنرانی و روضه خوانی، شیوه بیان احکام، کارگاه بستن عمامه، وظایف روحانی نسبت به خانواده و زی طلبگی، آشنا شدند.

وی با اشاره به حضور 120 طلبه در این کارگاه گفت: این کارگاه در دو مرحله برگزار گردید.

حجت الاسلام فرجی در پایان خاطرنشان کرد: همزمان با عید غدیر تعدادی از طلاب در مراسمی با حضور آیت الله نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان، ملبس به لباس مقدس روحانیت خواهند شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha