پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین قوامی

حوزه/ امام باقر(ع) در کربلا پنج سال داشتند و با این سن و سال کم در مقابل یزید از حریم ولایت دفاع می کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین قوامی پنج شنبه شب در یادواره شهدای مدافع حرم در مسجد امام محمد باقر(ع) پردیسان با اشاره به تشییع یکی از مدافعین حرم در این مراسم گفت: تقوای حاضرین در این مراسم باعث شد این پرنده خونین بال و این پروانه سوخته به این جمع بیاید و شمع جمع شود.

وی ادامه داد: همه حاضرین در این مراسم مدافع حرم هستند و این شهید عزیز نماد و نماینده این جریان مقدس است که انقلاب ما را از مرزهای ایران بیرون برده و تا دمشق عشق و عراق و یمن پیش برده است.

امام جمعه پردیسان بیان کرد: محله پردیسان این افتخار را دارد که مساجد این محله هر کدام به نام یکی از امام معصوم(ع) است و در شب شهادت این بزرگواران در مساجدی به نام آن امام معصوم مراسمی برگزار می شود.

وی ضمن تسلیت شهادت امام باقر(ع) گفت: امام باقر(ع) در کربلا پنج سال داشتند و با این سن و سال کم در مقابل یزید از حریم ولایت دفاع می‌کردند.

حجت الاسلام و المسلمین قوامی با بیان اینکه امام باقر(ع) نشان دادند دفاع از حریم ولایت سن و سال ندارد، گفت: امام باقر(ع) در زمان شهادت، 57 سال داستند یعنی حدود نیم قرن پس از واقعه کربلا زندگی کردند و مانند یک خبرنگار معصوم خبرهای راستین کربلا را به نسل های بعدی منتقل کردند.

وی عنوان کرد: امام صادق(ع) از امام باقر(ع) و ایشان هم از امام سجاد(ع) نقل می‌کنند « مرا در شتر لنگ و بدون جهاز سوار کردند، سر پدرم امام حسین(ع) بالای عَلمی بود و زنان ما را پشت سر من قرار دادند در حالتی که بر استران بدون پالانی سوار بودند. پشت سر ما افرادی با نیزه بودند و اگر کسی از ما گریه می کرد با نیزه به سرش می‌زدند تا ساکت شود و با این حالت ما را وارد شام کردند» این خبری است که یک خبرنگار معصوم از آن حادثه است.

امام جمعه پردسیان تصریح کرد: اکنون وقتی رفتار داعش با زنان و کودکان را می‌شنویم، می‌بینیم که آنها از همان نسل معاویه و یزید هستند و آن جریان معصوم، جریان انقلاب اسلامی است که به این شهید مدافع حرم منتهی شده است.

انتهای پیام/ 313 / 30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha