شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/حضرت آیت الله نوری همدانی، آل سعود را حکومت بی کفایت و شجره خبیثه ای نامیدند که تفاله رژیم های خود ساخته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی شامگاه شنبه در اختتامیه شب شعر منا با اشاره به حادثه دلخراش منا گفتند: بیانیه امسال مقام معظم رهبری درباره این فاجعه برای شناخت آل سعود جامع و کامل است و همانطور که امام خمینی(ره) نیز در وصیت نامه خود فرمودند آیین وهابیت خرافی و ساختگی است.

ایشان با ذکر این مطلب که در طول تاریخ تمام رژیم های سلطنتی ساختگی بوده و آل سعود نیز تفاله این رژیم است، افزودند: عربستان سعودی پول نفت و گاز خود را در راه نقشه های صهیونیسم خرج می کن،. چنانکه برای بقای خود به کارهایی چون چاپ قرآن می پردازند در حالیکه خلاف آموزه های آن عمل می کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان کردند: تا زمانی که آل سعود هست وضع منطقه اسلامی همین است بنابراین باید این دستگاه حکومتی نابود شود اگرچه محکوم به سقوط است و باقی نخواهد ماند.

این مرجع تقلید با اشاره به آیات قرآن اظهارکردند: هر چیزی که ریشه اسلامی داشته باشد مثل ولایت فقیه ثابت است و به آن شجره طیبه می گویند و در مقابل آن شجره ملعونه قرار دارد که به تعبیر رهبر معظم انقلاب آل سعود شجره ملعونه است.

معظم له در بخش دیگری از خسنان خود با اشاره به نقش شعر در تاریخ تشیع و اسلام بیان کردند: شعر در طول تاریخ همیشه یکی از راه های تبیین حقایق اسلام و مبارزه با دشمنان، بوده است.

ایشان افزودند: ائمه ما در عرصه های مختلف اقدام به تربیت شاگردان می کردند؛ همانگون که برای میدان جهاد امثال مالک اشترها را تربیت کردند برای عرصه هنر نیز افرادی را مورد توجه قرار دادند.

معظم له گفتند: علمای بزرگ ما نیز استفاده های کلانی از این هنر یعنی شعر و ادبیات در تبلیغ دین داشتند؛ مثلا کتاب الغدیر علامه امینی در ابتدا شعر الغدیر نام داشته و به معرفی اشعاری که برای واقعه غدیر سروده شده ، پرداخته بود که این امر اهمیت جایگاه شعر در اسلام را نشان می دهد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با ذکر این مطلب که در وجود انسان دو کانون عقل و احساسات به فعالیت می پردازند تصریح کردند: اسلام همانطور که به مسائل مربوط به کانون عقل توجه دارد برای عواطف نیز دستوراتی صادر کرده است و زیبایی عواطف در بقای اسلام موثر بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha