پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 آیت الله نوری همدانی

حوزه/ نباید در برابر دشمنان ساکت باشیم؛ مقام معظم رهبری تاکید کردند اگر آل سعود نسبت به فاجعه منا مقصر نیست، چرا نمی گذارد کمیته های حقیقت یاب تشکیل شوند تا از نزدیک تحقیق کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،حضرت آیت الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از ائمه جمعه و جماعات شیعه و سنی شهرستان تایباد که در دفتر معظم له برگزار شد، با تسلیت شهادت امام محمدباقر(ع)، اظهار داشتند: امروز ارتباط و تفاهم بیشتر علمای شیعه و سنی بسیار مهم، تاثیرگذار و لازم است.  

ایشان با اشاره به حدیثی از امام باقر(ع) مبنی بر اینکه کمال انسان در دنيا به اين است که به «تفقه در دین»، «تقدیر معیشت» و «صبر بر حوادث» اهتمام داشته باشد، ابراز داشتند: دین مقدس اسلام در همه ابعاد زندگی انسان دستور دارد و فهمیدن دین کار آسانی نیست.

معظم له با اشاره به اینکه دین اسلام مردم گرفتار جاهلیت را نجات داد، افزودند: در دورانی که در کل دنیا غیر از حوزه های اسلامی یک کتابخانه و دانشمند معروف وجود نداشت، دین اسلام تمدن باعظمتی را بوجود آورد.

این مرجع تقلید بر ضروت شناخت و شناساندن دین به مردم تاکید کردند و گفتند: مشکلات، اقتصادی سیاسی و فرهنگی به دلیل عدم توجه عمیق به اسلام است.

معظم له با اشاره به کتاب «گریز از ایمان و گریز از عمل» شهید مطهری، اظهار داشتند: این شهید بزرگوار معتقد هستند که انحطاط غرب به دلیل "گریز از ایمان و دین" و "روی آوردن به جریانات سکولار" است و عقب ماندگی های شرق به دلیل "عمل نکردن" است.

این مرجع تقلید افزودند: بنده با وجود همه ارادت و دوستی به مرحوم شهید مطهری معتقدم "گریز از عمل" صحیح نیست چرا که اسلام را به طور صحیح به مردم معرفی نکردیم؛ اگر اسلام به خوبی به مردم معرفی می شد، مردم همراهی می کردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) به خوبی اسلام را به مردم معرفی کرد، ابراز داشتند: اگر اسلام درست به مردم فهمانده شود، مردم اهل عمل هستند؛ همین مردم با امام راحل(ره) همراه شدند و توانستند استبداد و استکبار را سرکوب کنند.  

*لزوم معرفی صحیح اسلام به مسلمین

ایشان با تاکید بر اینکه یکی از مهم ترین وظایف عالمان دین معرفی اسلام به مردم است، ابراز داشتند: انبیاء الهی نیز ابتدا با مردم ارتباط برقرار می کردند و سپس سراغ نمرود و فرعون می رفتند.

این مرجع تقلید افزودند: امام راحل(ره) رمز حرکت و پیشرفت را می دانست که مردم هستند و براین اساس با همراهی مردم، استکبار را سرکوب کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی به تلاش دشمنان برای انزوای علمای اسلام و تحقیر، تضعیف و تحریف دین اشاره داشتند و گفتند: با مرور کتاب های تاریخی متوجه می شویم که دین تکیه گاه علمای اسلام بوده است و بر این اساس تمدن اسلام را پایه ریزی کردند

ایشان افزودند: شیعه از ابتدا به تفقه در دین پرداخت و مردم را با احکام دین آشنا کرد و در راستای علومی که ریشه آنها از اهلبیت(ع) بود، در تمام جریانات علمی گام برداشتند.   

معظم له با اشاره به تلاش دشمنان برای ناشناخته ماندن دین در دنیا، افزودند: امام راحل(ره) تاکید می کردند که دشمنان نگذاشتند اسلام شناخته شود؛ قرن ها کار کردند تا اسلام را در یک آداب فردی منحصر کرده و مردم فکر کنند اسلام فقط نماز و روزه است در حالی که اسلام در فرهنگ، سیاست، اقتصاد و تمام ابعاد زندگی احکام دارد. 

این مرجع تقلید با بیان اینکه دشمن شناسی یکی از ارکان مهم اسلام است، گفتند: ما باید بدانیم همواره دشمنان از جمله عربستان در کمین هستند.

*دشمن به دنبال گسترش تفکر سکولاریسم است

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال ترویج جدایی دین از سیاست هستند، اظهار داشتند: امام خمینی(ره) تاکید کردند همان گونه که نماز لازم است، باید آگاهی سیاسی نیز داشت.

ایشان با اشاره به اینکه بنده فقه اسلام را در ده فصل تقسیم بندی کرده ام، ابراز داشتند: معارف کلامی، عبادی، اخلاقی، اقتصادی، مدنی، فرهنگی، حکومتی، سیاسی، قضایی و جهادی ده فصل از احکام اسلام هستند.

معظم له با اشاره به اینکه اسلام، دین عقل و منطق است، گفتند: در بحث معارف کلامی اشکالی ندارد که در رابطه با عقاید و ایمان مناظرات و مباحثاتی داشته باشیم و صحبت کنیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه نظرات اسلام در زمینه اقتصاد راهگشاست، ابراز داشتند: اگر اقتصاد اسلامی اجرا شود، فقیری وجود نخواهد داشت؛ اسلام تاکید دارد ربا به عنوان یک فعل حرام از اقتصاد حذف شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به تلاش دشمنان برای نشان دادن دین به عنوان عامل عقب ماندگی ملت ها، اظهار داشتند: دشمنان همچنین دست به اختلافات مذهبی زدند تا به منافع خود دست یابند.

*وهابیت ابزار دست آمریکا و اسرائیل است

ایشان با بیان اینکه وهابیت به عنوان یک مسلک ساختگی ابزار دست آمریکا و اسرائیل است، گفتند: وهابیت هر آنچه که از مقدسات اسلام بود حرام کرد و طرفداران مقدسات را کافر خواند و کشتن آنها اعم از شیعه و سنی را واجب کرد.

*پول عربستان صرف داعش پروری و کشتن مسلمین می شود  

معظم له با بیان اینکه دشمن به دنبال تضعیف مسلمین است، اظهار داشتند: امروز پول نفت و گاز از سوی عربستان سعودی صرف داعش پروری و فتنه انگیزی در میان مسلمین می شود.    

این مرجع تقلید بر لزوم اتحاد شیعه و سنی تاکید کردند و ابراز داشتند: مباحثه و مناظره ای اشکالی ندارد و اهلبیت(ع) تاکید کردند به مسجد اهل تسنن بروید و متحد باشید؛ امروز هرقدر متحد باشیم به نفع مسلمین خواهد بود و اختلاف افکنی ها به سود دشمنان تمام می شود.

*عربستان دشمن شیعه و سنی است

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه عربستان سعودی و وهابیت با شیعه و سنی دشمن هستند، گفتند: عربستان سالی چندبار قرآن چاپ می کند اما به مبانی این کتاب الهی عمل نمی کند.  

ایشان با اشاره به مسئله تقدیر معیشت، ابراز داشت: تقدیر معیشت صرفا اختصاص به فرد ندارد و برای کل دنیا نیز مطرح است و باید نسبت به این مال ها نظارت داشت؛  امروز متاسفانه عربستان سعودی پول زیادی صرف کشتن مردم یمن می کند و مردم نسبت به این مسئله مسئولیت دارند.

*باید در برابر عربستان ایستادگی کنیم

معظم له بر لزوم از بین بردن فقر، جهل و ظلم تاکید کردند و گفتند: باید در برابر دشمنی که «صد عن سبیل الله» می کند و نوکر اسرائیل و آمریکا است، ایستادگی و مقاومت داشته باشیم تا کیان اسلام را حفظ کنیم. 

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه امروز دو جبهه مقاومت و استکبار مقابل یکدیگر قرار دارند، اظهار داشتند: باید با اتحاد و انسجام و حمایت از جبهه مقاومت، استکبار را شکست دهیم.

*نباید نسبت به جنایت های عربستان ساکت باشیم

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به کشتار حجاج در مکه در سال 1366 و فاجعه منا، اظهار داشتند: ما نباید در برابر دشمنان ساکت باشیم؛ مقام معظم رهبری تاکید کردند اگر آل سعود نسبت به فاجعه منا مقصر نیست، چرا نمی گذارد کمیته های حقیقت یاب تشکیل شوند تا از نزدیک تحقیق کنند.

*قطعا سعودی ها در فاجعه منا مقصر هستند

ایشان در پایان خاطرنشان کردند: قطعا سعودی ها نسبت به فاجعه منا مقصر هستند و شایستگی مدیریت حرمین شریفین را ندارند و ما نیز هیچگاه نباید ظلم آنها را فراموش کنیم و باید حق خودمان را بگیریم.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha