پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دکتر محمد حسین امید

حوزه/ معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری با ذکر این مطلب که از قاریان سبعه ۶ نفر ایرانی هستند، گفت: از این هفت نفر، شش نفر شیعه هستند پس این تهمت ناروایی است که به شیعیان و ایرانیان وارد شده است؛ ایرانی‎ها از بدو تدین و مومن شدن به اسلام با قرآن و اهل بیت(ع) مانوس بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دکتر محمد حسین امید امروز در آیین اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی سراسر کشور در قم  با ذکر این مطلب که این دانشگاه پیشگام فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانشگاهی است، گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی با 24 شهید مدافع حرم در عرصه جهاد و ایثارگری نیز پیشگام است که امیدواریم روح ایمان و جهاد در جان همه دانشجویان در سطح کشور تسری پیدا کند.
وی افزود:  بیش از چهاردرصد دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی در جشنواره قرآن وعترت این دانشگاه شرکت کرده‎اند؛ خوشبختانه جمع زیادی از دانشجویان این دانشگاه با فعالیت‎های این حوزه آشنا هستند.
امید اظهارکرد: درسال جاری و در ماه گذشته با تصویب هیئت امنای دانشگاه اولین مرکز قرآن و عترت در یک مرکز دانشگاهی در این دانشگاه ایجاد شد.
معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری با ذکر این مطلب که از قاریان سبعه 6 نفر ایرانی هستند، گفت: از این هفت نفر، شش نفر شیعه هستند پس این تهمت ناروایی است  که به شیعیان و ایرانیان وارد شده است؛ ایرانی‎ها از بدو تدین و مومن شدن به اسلام با قرآن و اهل بیت(ع) مانوس بودند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهارکرد: پس از فراز و نشیب‎هایی در تاریخ معاصر و در زمان شاهان طاغوتی خوشبختانه پس از انقلاب اسلامی با رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری فرهنگ قرآنی در کشور توسعه یافته است و در تمام شئون در حال گسترش است.
وی گفت: خوشبختانه به دلیل اینکه ذات دانشگاه علمی کاربردی، کاربردی است، در عرصه قرآنی نیز تلاش دارد که قرآن را به متن زندگی مردم بیاورد؛ به همت مسئول نهاد رهبری در دانشگاه، قرار است که دروس دینی این دانشگاه ویژه دانشجویان علمی کاربردی تالیف شود تا تاثیر قرآن و دین در تمام رشته‎ها مشخص شود.
امید تصریح کرد: در آینده نزدیک تمام مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی در این طرح دینی شرکت کنند و علوم دینی را به رشته‎های دانشگاهی تزریق کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha