یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی در پیامی به جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علمی کاربردی کشور بر لزوم ورود قرآن به متن درس و زندگی دانشگاهیان تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله  علوی گرگانی در پیامی به مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علمی کاربردی کشور صبح امروز8مهرماه با حضور مسئولان قرآنی و دانشگاهی واجرایی و فرهنگی کشور در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) آغاز به کار کرد گفتند: دانشگاه جامع علمی کاربردی خدمات مناسبی در عرصه قرآن انجام داده است و امیدواریم بتوانید جامعه ما را قرآنی و عترتی گردانید.
ایشان با ذکر این مطلب که قرآن باید در دانشگاه ها از حاشیه خارج شود، افزودند: قرآن باید به متن دانشگاه‎های ما وارد شود؛ زیرا قرآن اصل است و باید همه دانشجویان با قرآن کریم آشنا شوند؛ نباید صرفا اهمیت را به سایر مباحث بدهیم و از قرآن غافل شویم.
حضرت آیت‎الله‎ علوی گرگانی بیان کرد: هرچه بتوانیم جوانان خود را به دامان قرآن ببریم نقش مهمی در زندگی آنها خواهیم داشت؛ کسانی که با قرآن آشنا می‎شوند و انس قرار می‎گیرند موفق تر می‎شودند؛ باید کاری کنیم که جوانان ما، فرزندان قرآن باشند.
معظم له بیان کردند: حفظ و تجوید قرآن عملی نیک است ولی مهمتر از آنها انس گرفتن با فرهنگ قرآنی و تطبیق زندگی با قرآن است؛ اگر بتوانیم زندگی جوانان را با قرآن تطبیق دهیم قطعا گامی مهم در رشد معنوی جوانان برداشته‎ایم.
استاد خارج فقه حوزه خاطرنشان کردند: تمام معارف الهی در قرآن کریم بیان شده است ولی هنری لازم است که این مباحث را از قرآن کریم استخراج کنیم؛ به همین خاطر باید مباحث قرآنی به متن کار دانشجویان وارد شود تا آنها بتوانند معارف قرآنی را از دل قرآن استخراج کنند.
ایشان بیان بیان کردند: در خصوص مباحث قرآنی دانشگاهی باید ارتباط بین دانشگاهی بین مراکز علمی برای گسترش فعالیت‎های قرآنی بیشتر شود؛ همه دانشگاه‎ها باید فعالیت‎های قرآنی قوی را با محوریت مفاهیم قرآنی انجام دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha