سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند : منتظر هستیم تا ببینیم وزیری که روی کار آمده، می تواند ارشاد را به ارشاد اسلامی برگرداند یا نه.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به تغییر سه وزیر دولت اشاره کردند و گفتند: روز گذشته سه وزیر رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی گرفته اند که وزارت خانه های آنان مشکلات زیادی دارد.

ایشان با اشاره به مشکلات وزارت ارشاد، اظهار داشتند: مشکلات وزارت ارشاد بسیار زیاد است  از جمله آن، مشکلات فیلم، کتاب و برنامه های دیگر می باشد.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: اسم این وزارتخانه، ارشاد اسلامی است و کار او زنده نمودن ارزش های اسلام است؛ اما متأسفانه از آن فاصله گرفته است.

آیا وزارت ارشاد، وزارت ارشاد اسلامی می شود ؟

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان ساختند: حال منتظر هستیم تا ببینیم وزیری که روی کار آمده، می تواند این فاصله را جبران کرده و ارشاد را به ارشاد اسلامی برگرداند یا نه.

این مفسر قرآن کریم در ادامه به وزارت ورزش و جوانان اشاره و تصریح کردند: همچنین مسئله ورزش نیز مشکلات زیادی دارد که وزیر جدید باید به آن سرو سامان دهد.

این استاد برجسته حوزه بیان داشتند: ورزشی که مهم بوده و سبب سلامت است، ورزش همگانی است که متأسفانه خبر چندانی از آن نیست و ورزشی که مایه سرگرمی می باشد، ورزش قهرمانی است که باید حاشیه ها را از آن دور کرد و به صورت سالم آن را برگزار نمود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشتند: باید مشکلات ورزش قهرمانی را حل کنند تا به صورت سالمی در بیاید و مقداری ورزش های عمومی نیز بیشتر شود تا سبب سلامت مردم گردد.

معظم له ابراز داشتند: ما طبیبی داشتیم که می گفت: طب خود را در دو جمله خلاصه می کنم: «غذای کمتر» و «تحرک بیشتر» که متأسفانه امروز هر دوی آن برعکس شده است.

ایشان خاطرنشان ساختند: مسائل مربوط به جوانان نیز بسیار مهمتر از ورزش است که امیدواریم وزیر ورزش و جوانان هم بتواند ارزش ها را زنده و از مشکلات موجود بکاهد.

این مرجع تقلید به وزارت آموزش و پرورش نیز اشاره کردند و گفتند: مسئله دیگر، وزارت آموزش و پرورش است که این وزراتخانه نیز مشکلات زیادی دارد؛ یک وقتی چشم باز کردیم و دیدیم که صندوق ذخیره فرهنگیان با آن سرمایه عظیم ابزار دست عده ای سودجو شده است.

بازرسی قوی نیاز کشور است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کردند: یکی از نیازهای اصلی کشور، بازرسی قوی است؛ چراکه باید پیش از بروز مشکلات، با آن مقابله کرد؛ نه اینکه چشم باز کنیم و ببینیم غارت شده؛ حقوق ها نجومی شده؛ وام های کذایی بدون سود داده شده؛ باید با نظارت صحیح از این مشکلات کاست.

این مفسر قرآن کریم بیان داشتند: امیدواریم این سه نفر بتوانند خرابی هایی که در این سه تشکیلات بوده را اصلاح نمایند.

این استاد برجسته حوزه در بخش دیگر از سخنان خود به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) اشاره و اظهار داشتند: حضرت در این حدیث فرمودند: «حُسنُ الجِوارِ يُعَمِّرُ الدِّيارَ وَيَزيدُ فِى العمارِ/ خوش همسايگى شهرها را آباد و عمرها را زياد مى كند».

معظم له ابراز داشتند: اسلام برعکس آنچه که وهابی های خبیث در دنیای اسلام از آدم کشی، بی رحمی، تخریب و ...به وجود آورده اند، دین محبت است و می فرماید که همسایگان نیز با یکدیگر خوب باشند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان ساختند: همسایگان با کمک به یکدیگر می توانند آرامش خاطر پیدا کرده و به سبب آن عمرها را زیاد کنند.

ایشان با بیان این مطلب که همسایگی کشورها با یکدیگر، تصریح کردند: امروز ممالک دنیا با هم همسایه بوده و اگر باهم خوب باشند، سبب عمران و آبادی کشورها شده و باعث افزایش طول عمر مردم خواهد شد؛ اما امان از آن روزی که همسایه ها به جان یکدیگر بیافتند.

این مرجع تقلید بیان داشتند: امروز دشمنان اسلام چنان همسایگان مسلمان را با هم درگیر کرده اند که عداوت عجیبی ایجاد شده است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشتند: در کشورهای غیر اسلامی، مردم بدون ویزا به کشورهای همسایه رفت و آمد کرده و دوستی مسالمت آمیزی دارند؛ اما ما که مسلمانیم، چنین مشکلاتی داریم.

این مفسر قرآن کریم ادامه دادند: آیا این جای تأسف ندارد؟ علت این مشکلات، ضعف فرهنگ عمومی است؛ اگر مسلمانان فرهنگ عمومی شان بالا بیاید، دیگر دستاویز دشمن نخواهند شد و آنها نمی توانند اختلاف بیاندازند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha