جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله العظمی مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: امروز عصر توسعه و پیشرفت فناوری های نوین به ویژه فضای مجازی است، لذا هر چه تکنولوژی فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بیشتر باشد حساسیت مردم و مسئولان بیشتر باید باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله مکارم شیرازی شب گذشته در دیدار معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهارداشتند: امروز خطر شبکه های مجازی و برنامه های هدفمند آن بر هیچکس پوشیده نیست بطوریکه برنامه ۷ آبان یکی از خروجی های آن است.

معظم له افزودند: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی آسیب های بسیاری را به جامعه ما می زند و در همه مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، اخلاقی و… جامعه ما اثر می گذارد هستند، لذا امروز پیشرفت و توسعه این تکنولوژی می طلبد حساس تر عمل کنیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ادامه دادند: اینکه با شناسایی افراد فریبکار در فضای مجازی با آنان برخورد می کنید اقدام خوبی است، بالاخره باید اراده ای وجود داشته باشد تا امنیت را از دشمنان و کسانی که در خصوص مسائل ضددینی و ضداخلاقی در شبکه های مجازی و اجتماعی فعالیت می کنند گرفته تا هیچ احساس امنیتی نداشته باشند و دائم در وحشت به سر ببرند و این خود درصدی از حضور افراد را پایین می آورد.

معظم له تاکید کردند: در خصوص اینترنت و شبکه های اجتماعی باید فکری اساسی و بنیادینی داشت و آن ارائه جانشینی با محتوای سالم در این بستر است. اگر امروز حضور افراد را در فضای مجازی شاهد هستیم به آن دلیل است که محتوایی یا ناقص داریم و یا هنوز جانشینی مطلوب برای جذب افراد جامعه در این فضا نکرده ایم، باید روی درمان اصلی بیشتر فکر کرد.

این مرجع تقلید با بیان این که راه اندازی شبکه ملی  بهترین جانشین برای جذب جوانان و اقشار دیگر جامعه در بستر فضای مجازی است، ابراز داشت: پیش از این هم دوستانی که تشریف آورده اند به این مطلب اذعان داشته که شبکه ملی با محتوایی مطمئن در دسترس همگان قرار گیرد.

ایشان با بیان این که باید شرایط استفاده از شبکه های اجتماعی بومی و مجازی را با ارائه تسهیلات مناسب فعالسازی کنیم، اظهار داشت: اگر هزینه استفاده از شبکه های بومی را رایگان و یا با کمترین قیمت ارائه کنیم و در مقابل هزینه استفاده از بستر اینترنت مربوط به کشورهای غربی را با افزایش بالای هزینه ها همراه سازیم بدون تردید نتایج خوبی را به دست خواهیم آورد به شرط آنکه شبکه و اینترنت بومی مناسب و کارایی لازم را داشته باشد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما می توانیم با توجه به انبوه دیتای ارائه شده در بستر اینترنت آنچه مفید، سالم و سازنده است را برداشت کرده و در اینترنت بومی ارائه کنیم، چراکه در همین فضای نامناسب مجازی، مطالب مهم و ارزشمندی وجود دارد.

انتهای پیام 313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha