جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام احمد نباتی

حوزه / معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین بر لزوم تجهیز علمی و عملی حوزویان به مهارت های خانوادگی اجتماعی تاکید کرد.

حجت الاسلام احمد نباتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین به اهمیت نهاد خانواده اشاره کرد و گفت: با توجه به این که تربیت انسان ها از اهداف عالی انبیای الهی است، مطالبه گری مردم از جامعۀ روحانیت، مطالبه گری به حقی است که نباید با بی تفاوتی از کنار آن گذشت، به همین جهت مسئولین حوزوی باید فکری به حال این دغدغه ها کنند و  دروس تخصصی خانوادگی و اخلاقی را در دروس اصلی طلاب قرار دهند.

وی افزود: ما روایت های زیادی در رابطه با مسائل خانوادگی و تربیتی داریم و علما و اندیشمندان حوزه هم زحمات عملی فراوانی در فهم این روایات به خرج داده اند؛ بنابراین وظیفه داریم زمینه ای فراهم کنیم که تمامی طلاب هم از این علوم آسمانی سیراب شوند. 

معاون تهذیب حوزه علمیۀ قزوین افزود: اگر ما در پاسخگویی به این دغدغه ها کوتاهی کنیم، افرادی که مقهور تمدن غرب شده اند، رهبری تربیتی خانواده ها را به دست می گیرند، و به بهانه حل مشکلات خانوادگی و تربیتی، مسیر تربیتی جامعه از آرمان های توحیدی به سوی فرهنگ اومانیستی غرب منحرف می کنند.

به گفته وی، امروزه مشکلات خانوادگی و اخلاقی پیچیدگی های خاصی پیدا کرده و این مسائل جزء اولین دغدغه های مردم شده است؛ به همین دلیل یکی از مهمترین انتظارهای مردم از  روحانیت، ارائۀ راهکارهای علمی و عملی برای حل مشکلات تربیتی و خانوادگی است.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha