پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام مختاری حوزه هرمزگان

حوزه / مدیر حوزه علمیه هرمزگان گفت: اگر باور داشته باشیم که خداوند متعال روزی رسان است و تحت هر شرایطی روزی بندگانش را مهیا می کند دیگر دستمان به سمت لقمه حرام دراز نمی شود و کمتر در جامعه شاهد دزدی و اختلاس های گوناگون خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین روح الله مختاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بندرعباس، با بیان اینکه کار روحانیت ادامه مسیر پیامبر اکرم (ص) و ائمه طاهرین(ع) است، گفت: در کار تربیتی سه حوزه بسیار مهم وجود دارد که اصل و اساس این امر را تشکیل می دهد؛ اول حوزه بینش و اعتقادات، دوم حوزه  گرایش ها و محبت های باطنی و سوم حوزه  کنش و رفتار  است که البته مبلغین و روحانیون مبنای کار تربیتی را بر حوزه کنش و رفتار قرار داده اند و کمتر به حوزه های دیگر پرداخته اند.

وی با قلمداد کردن شعار "لا اله الا الله" به عنوان شعار بزرگ مکتب پیامبر (ص)، افزود: در شعار "لااله الا الله" درس های بزرگی نهفته است که اولین درس آن این است که هیچ قدرتی بالاتر از قدرت خداوند تبارک و تعالی وجود ندارد، اگر ما این را قبول کنیم که قدرتی بالاتر از خداوند وجود ندارد و خداوند مدیر عالم است، هیچ گاه در برابر دیگران سر فرود نخواهیم آورد و در برابر هیچ قدرت و شخصیتی کرنش و تعظیم نخواهیم کرد.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان ادامه داد: دومین درس مهم شعار "لااله الا الله" اقرار به رزاقیت خداوند متعال است، لذا  اگر باور داشته باشیم که خداوند متعال روزی رسان است و تحت هر شرایطی روزی بندگانش را مهیا می کند دیگر دست مان به سمت لقمه حرام دراز نمی شود و کمتر در جامعه شاهد دزدی و اختلاس های  گوناگون خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین (ع) خاطرنشان کرد: رزق و روزی انسان از بدو تولد توسط خداوند متعال مقدر می شود و انسان برای استفاده از نعمت های الهی سهمیه محدودی دارد که با مرور زمان استفاده و کاهش می یابد.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان در پایان گفت: علت اینکه نتوانسته ایم در کار تربیتی موفق ظاهر شویم پرداختن بیش از اندازه به تغییر رفتار های اجتماعی است در صورتی که با تغییر و اصلاح بینش ها نتیجه مطلوب تری به دست می آید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha