جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جمکران

حوزه/ همایش « راهیان جمکران » با حضور صدها مدیر کاروان و پرسنل پلیس انتظامی و پلیس راهور همچنین نیروی مقاومت بسیج و دیگر دستگاه های تسهیل گر در حوزه خدمت رسانی به کاروان ها در مجتمع ۳۱۳ مسجد جمکران برگزار شد.

مدیر تبلیغ و ارتباطات فرهنگی مسجد مقدس جمکران در حاشیه این همایش در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اظهارداشت: معاونت فرهنگي مسجد مقدس جمكران برنامه های متنوعي را برای بزرگداشت روز نهم ربیع الاول طرح ريزی كرده است که برگزاری  این همایش سراسری یکی از برنامه های پیش بینی شده ویژه این ايام مبارک است.

حجت الاسلام محمد نصیری با بیان اینکه این همایش سراسری با حضور مدیران کاروان ها، رابطین فرهنگی و سازمان های تاثیر گذار در امر برگزاري كاروان‌هاي راهيان جمكران برپا شده است، افزود: عرض خداقوت و خسته نباشید خدمت دستگاه های تسهیل گر حوزه خدمت رسانی در مسیر این کاروان ها از جمله میراث فرهنگی و گردشگری، سپاه، هلال احمر و پلیس راهور از اهداف دیگر این همایش است.

مدیر تبلیغ و ارتباطات فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد از زائران مسجد مقدس جمکران توسط کاروان های ثابت در این مکان مقدس حضور می یابند افزود: این کاروان ها به صورت ثابت از استان های مختلف به مسجد مقدس جمکران عزیمت می کنند و دارای سیستمی سازماندهی شده هستند که در ستاد ساماندهی کاروان هاي مسجد مقدس جمكران شناسایی و ثبت شده اند.

حجت الاسلام نصیری با اشاره به اینکه برای این کاروان ها از مبدا حرکت و در حین مسیر، برنامه های فرهنگی متعدد و متنوعی تدارک دیده شده است، اضافه کرد: همچنین در مسجد جمکران با اهدای بسته های متبرک و فرهنگی، و ارائه برنامه‌ هايي از جمله روحانی کاروان، بهرمندی از حلقات معرفت پرسش و پاسخ و مشاوره مورد حمایت قرار می گیرند.

وی با بیان این که همایش « راهیان جمکران» با هدف ساماندهی و یک پارچه سازی ارائه خدمات به زائران و کاروان ها طراحی شده است، اظهارداشت: بنا داریم در این مراسم ضمن معرفی خدمات فرهنگی مسجد مقدس جمکران، خدمات متنوع پشتیبانی و اجتماعی را به این نهادها و سازمان ها معرفی کنیم و دومین هدف ما، بحث تداوم ارتباط با زائران، مدیران، رابطین فرهنگی کاروان ها و سازمان های تاثیرگذار در این حوزه است.

مدیر تبلیغ و ارتباطات فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه تا کنون حدود ۵۰۰ کاروان ساماندهی شده از استان ها مختلف شناسایی شده اند، خاطرنشان کرد: با اطلاع رسانی صورت گرفته از سوی کاروان های شناسایی شده، هر کاروان یک رابط با عنوان، رابط فرهنگی به مسجد معرفی کرده است که مباحث آموزش از راه دور ویژه زائران، از طریق رابطین برای آنها طراحی شده است که این بحث را، با هدف ارتقا سطح علمی و معرفتی این دستگاه ها، کارشناسان و افراد تاثیرگذار در این حوزه پیگیری می کنیم.

حجت الاسلام نصیری با تاکید بر اهمیت ارتباط با رابطین فرهنگی کاروان ها گفت: ما از این طریق، می توانیم رابطه موثر بین مسجد و فعالین مهدوی ایجاد کنیم، و به همین دلیل شبکه سازی در این راستا می تواند در فعالیت های فرهنگی مسجد تاثیر گذار باشد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha