جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 عبدالهادی آونگ

حوزه/ یک عالم اهل کشور مالزی، گفت: امروزه دشمنان و شیاطین کوچک و بزرگ با دامن زدن به جهل و نادانی باعث شدند که مسلمانان همدیگر را کافر بدانند و همدیگر را بکشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، عبدالهادی آونگ، پیش از ظهر امروز در سی و امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران گفت: خاورمیانه شاهد بحران های جدیدی است که منشأ تحولات بسیاری نیز شده است.

وی گفت: در تاریخ اسلام، همیشه شاهد تحولات بزرگ در منطقه خاورمیانه بوده ایم ولی همه مسلمانان باید خود را در خصوص این تحولات بازتعریف کنند.

این عالم مالزیایی تصریح کرد: امروزه شرکت های نفتی و کشورهای استعماری تلاش می کنند که از ایجاد تفرقه در میان مسلمانان به منافع خود برسند.

وی عنوان کرد: در قرن های گذشته و اخیر که امت اسلامی به ریسمان الهی چنگ زد، پیروزی هایی دست پیدا کردیم ولی دشمنان با دستیابی به ابزار روز به دنبال استیلا بر ما رفتند و جور و سیاست های آنها باعث ایجاد جنگ ها و درگیری های فراوان در میان ما شد.

آونگ خاطرنشان کرد: استکبار و استعمار، اموال و املاک مردم را غصب می کند ولی آنها با سرگرم کردن مسلمانان نسبت به مسایل مذهبی و طایفگی ما را تاراج کردند.

وی گفت: دشمن صهیونیستی ما با ایجاد تفرقه سعی کرد که با ایجاد جنگ های نیابتی سیاست های کلی ماسونی خود را دنبال کند؛ آنها با دست گذاشتن روی تعصبات و تبدیل آنها به تکفیر دیگران در جهت رسیدن به نقشه های خود عمل کنند.

این عالم مالزیایی تصریح کرد: امروزه دشمنان و شیاطین کوچک و بزرگ با دامن زدن به جهل و نادانی باعث شدند که مسلمانان همدیگر را کافر بدانند و همدیگر را بکشند.

وی عنوان کرد: اگر این نگاه در کشورهای اسلامی شکل گرفت، به این دلیل است که جهل و نقشه های استعمار پیر و جوان در کنار هم قرار گرفتند.

آونگ خاطرنشان کرد: دشمنان فتنه تکفیر را برای اجرای پروژه خاورمیانه بزرگ و پروژه ماسونی و صهیونیستی ایجاد کردند؛ و برخی از کشورهای منطقه متاسفانه به دنبال تحقق این نقشه رفتند.

وی گفت: نقش سیستم های اطلاعاتی استکباری در شکل گیری گروه های تکفیری را نیز نباید نادیده گرفت؛ ترور نخبگان ایرانی نیز برای ایجاد رعب و وحشت از این جریان بود ولی آنها موفق نشدند.

این عالم مالزیایی خاطرنشان کرد: آنها بیان می کنند که موشک های ایرانی از یمن به سوی سعودی پرتاب می شود ولی مدرکی ندارند و فقط می خواهند پای ایران را به این جریان بکشند.

وی گفت: وقتی غزه و لبنان این چنین آماج تجاوزات دشمنان قرار گرفته است و جهاد و مقاومت اسلامی در مقابل آنها شکل گرفت، باید آنها راحمایت کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha