پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ بدرالدین حسون

حوزه/ مفتی اعظم کشور سوریه گفت: تمام کشورهای اسلامی باید از مسلمانانی که این چنین تحت ظلم قرار گرفته اند حمایت کنند؛ باید به همه دنیا بگوییم که مسلمانان در قرآن و پیامبر(ص)و اعتقادات اصلی و هدف اصلی هماهنگ هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، شیخ حصون در مراسم افتتاحیه سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران گفت: اگر فرشتگان در مقابل انسان سجده کردند به برکت پیامبری است که بر خدا سجده کرد.

وی اظهارکرد: حلب از چهار سال پیش دزدیده شد و اذان آن خاموش و منابر و مساجد آن نابود کردند؛ این کار را مغولان این زمانه انجام دادند.

مفتی اعظم سوریه خاطرنشان کرد: کسانی این کار را کردند که یک ذره از رحمت اسلام و خود اسلام را نفهمیدند؛ حلب نابود شد و قطعا این جریان از سوی اشخاصی بود که با اسلام دشمنی داشتند؛ اما متأسفانه برخی با استهزا از تسخیر آن سخن می گفتند.

حصون گفت: جنگ افروزی در اسلام، جنگ دینی و فرقه ای نیست، بلکه جنگی استکباری و استعماری است که به امت اسلامی تحمیل شود.

وی افزود: اگر گفته می شود که شیعه و سنی ها در سوریه، جنگ ها را برافروختند باید این سوال را پرسید که آیا در سومالی و الجزایر و لیبی، سنی و شیعه وجود دارد که این همه شهید به دست تکفیری ها پرکشیدند؟

مفتی اعظم سوریه اظهار کرد: ۸۰ کشور در جنگ علیه سوریه شرکت کردند، ولی کشور ایران با مردم و جوانان خود در مقابل آنها ایستادند و  روسیه به میدان آمد تا در مقابل تروریست ها بایستند؛ آنها چرا از اینکه ایران و مقاومت اسلامی در کنار ملتی قرار گرفتند که مورد ظلم و قتل قرار گرفتند ناراحت هستند؟

وی خاطرنشان کرد: در این سالها هزاران مسجد و مدرسه در سوریه از بین رفت، زیرا آنها نمی خواهند که این ملت و ملت های دیگر مسلمان به اسلام اصیل متوسل شوند.

حصون گفت: تمام کشورهای اسلامی باید از مسلمانانی که این چنین تحت ظلم قرار گرفته اند حمایت کنند؛ باید به همه دنیا بگوییم که مسلمانان در قرآن و پیامبر و اعتقادات اصلی و هدف اصلی هماهنگ هستند.

وی اظهارکرد: نباید از هلال شیعی سخن بگوییم، زیرا ما یک بدر بزرگ اسلامی داریم که امروزه توان خود را در حل بحران های بزرگ نشان داده است.

مفتی اعظم سوریه خاطرنشان کرد: بشار اسد همیشه تاکید داشته است که سوریه سرزمین مقاومت خواهد بود تا قدس شریف از این مسیر پیروز شود.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و رئیس جمهور و بزرگان حوزه ایران همیشه بر لزوم توسعه فرهنگ مقاومت و حمایت از این جریان تاکید داشته اند و پیروزی حلب را باید به این بزرگان تبریک گفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha