جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عمار حکیم در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی

حوزه/ رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، نظام جمهوری اسلامی ایران را محور وحدت در جهان اسلام دانست و تأکید کرد: تکفیر و از بین بردن دیگران از تفکرات اسلامی بدور است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید عمار حکیم، پیش از ظهر امروز در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران گفت: این کنفرانس، تاییدی دیگر از نقش جمهوری اسلامی ایران از وحدت و کیان اسلامی است.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق افزود: این همایش نشان دهنده آرمان مبارک امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب ایران است؛ مجمع تقریب اسلامی همان چارچوبی است که همه ما باید حول آن محور حرکت کنیم.

وی بیان کرد: تفکرات و اندیشه های متنوعی در جهان اسلام وجود دارد ولی هنر وحدت آن است که در ضمن این تنوعات بتوانیم وحدت خود را حفظ کنیم.

رهبر وحدت ملی عراق خاطرنشان کرد: تکفیر و از بین بردن دیگران به دور از تفکرات اسلامی است؛ باید این تفکرات زشت را کنار بگذاریم و دیگران اهانت نکنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عمار حکیم افزود: همه مسلمانان باید کاری کنند که اعتدال اسلامی در جوامع ما شکل بگیرد؛ در این زمینه نیازمند تبلیغ جهانی در این زمینه هستیم و باید از هرگونه افراط و تفریط دوری کنیم.

وی بیان کرد: در زمینه مخاطبان این جریان نیز نیازمندیم که به سراغ جوانان برویم و آنها را نسبت به این عوامل آگاه کنیم زیرا دشمنان وحدت این جوانان را به هیزمی در آتش تفرقه مبدل کرده اند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق خاطرنشان کرد: وحدت تنها در فکر و نظریه محدود نمی شود بلکه نیازمند یک حرکت حهانی و عملی است که باید با تغییرات جهانی نیز هماهنگ باشد

وی افزود: همه فعالیت های تکفیری تنها آبی است که به آسیاب دشمنان و صهیونیست ها ریخته می شود؛ در زمانی که خواهان وحدت این صف اسلامی هستیم باید برنامه های خود را تجمیع کنیم و نقشه تفرقه بیانداز و حکومت کن را بر آب کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عمار حکیم بیان کرد: متاسفانه در دل جهان اسلام نیز جریاناتی هستند که وحدت را بر نمی تابند ولی همه ما باید تلاش کنیم که این ریشه را خشک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید برنامه هایی عملی برای حل این بحران داشته باشیم؛ تا زمانی که گروه های تکفیری در مکان های مختلف این گونه مردم را می کشند و خانه های ما را خراب می کنند باید بسیج عمومی بر علیه آنها را ایجاد کنیم.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق افزود: گروه های تکفیری و روش های تکفیری که به اسم اسلام انجام می شود، این مسئولیت را به ما گوشزد می کنند که نظریه اسلام تروریسم طلب را در همه جهان رد کنیم و ثابت کنیم که اسلام دین رحمت است و میانه ای با این گروه ها ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین عمار حکیم تصریح کرد: همه ملت عراق و علما و جوانان این کشور با عزم ملی و الهی بر تروریست ها پیروز شدند و در آینده نیز امیدواریم یک سیستم قوی ایجاد کنیم که ثبات اساسی حاکم شود و دولتی ناظر به منافع ملت مسلمان عراق شکل بگیرد و همزیستی مسالمت آمیز شکل بگیرد؛ در این مسیر باید با هم بنشینیم و صحبت کنیم و تکیه به کسانی که در پشت اقیانوس ها هستند برای ما سودی ندارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha